0

معرفی موردی سگ های کار:نژاد سگ گله بلژیکی

نژاد سگ گله بلژیکی

اصلیت این حیوان به کشور بلژیک می رسد. این نوع سگ، ظاهرا شباهت زیادی به نژاد ژرمن شپرد دارد، اما در واقع با آن متفاوت است. چهره او آدمی را به ياد گرگ می اندازد و شاید علت شباهت آن با ژرمن شپرد نیز به همین دلیل باشد. از این حیوان، هم به عنوان سگ گله و هم به عنوان سگ نگهبان استفاده می شود. در این پست یکی دیگر از سگ های کار، نژاد سگ گله بلژیکی را بررسی می کنیم.

سگ گله بلژیکی Belgium shepherd

مشخصات ظاهری: این حیوان في الواقع سگی بزرگ تا متوسط الجثه می باشد. دارای بدنی عضلانی و متناسب، سری درشت با گردنی ستبر و عضلانی است. متوسط قد آن در حدود 56 تا 66 سانتی متر و میانگین وزن آن ۲۸ تا ۲۹ کیلوگرم می باشد.

از لحاظ نوع و رنگ پوشش خارجی انواعی مختلفی دارد که یکی از آنها Groenendael یا سگ گله بلژیکی مو بلند است. در این نژاد، رنگ پوشش بدن سیاه بوده که در اطراف پوزه سفید – خاکستری می شود. نوع دیگر آن Tervueren است که دارای بدنی به رنگ حنایی با لکه های سیاه است. دیگری Malinois نام دارد و به رنگ حنایی زغالی با پوزه سیاه رنگ و موی کوتاه دیده می شود.

نژاد سگ گله بلژیکی

خصوصیات اخلاقی: سگی باهوش، چالاک، پر تحرک و فعال بوده، با توجه به هوش فوق العاده اش به خوبی دستورات را فرا گرفته و از اینرو براحتی تربیت می شود. به آسانی با هر کسی دوست نشده و انس نمی گیرد. از آنجا که حیوانی پر جست و خیز و فعال است، نیاز به ورزش منظم و مستمر دارد. همچنین بطور روزانه باید تیمار شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 3]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج