0

تغذیه سگ و گربه:مقدار خوراک بر اساس وزن و شرایط بدن

مقدار خوراک گربه

اغلب نمی توان به دقت معلوم کرد که هر حيوان منفرد دقیقاً چه وزنی دارد. وزن یک سالگی سگ و گربه و وزن «شروع دوره رشد ناگهانی» آنها، مبنای خوبی برای رجوع به آن در زمان­های بعدی است. استثنائاتی نیز وجود دارد. در مورد سگ­هایی که در زمان تولگی تغذیه بیش از اندازه داشته اند، وزن یک سالگی خیلی زیاد است و نژادهای بزرگ سگ تا سن ۱۸ ماهگی و یا بیشتر به این وزن بلوغ نمی رسند. حتی در برخی از نژادهای خاص سگ، بین افراد مختلف تغییر و تنوع اندازه بدن دیده می شود و لذا نمی توان یک وزن ایدآل را برای همه نژادها تعیین و توصیه کرد. در این پست نکات مهمی را در مورد مقدار خوراک سگ و مقدار خوراک گربه بیان می کنیم

وزن و  شرایط بدن

نمره دهی شرایط بدنی حیوان نوعی ارزیابی چشمی از وضعیت تغذیه ای او است که در آن شکل بدن حیوان با شکل ایدآل آنها مقایسه می شود و نشان می­دهد که آیا حیوان دارای وزن مناسبی است یا وزنش بیشتر یا کمتر از وزن استاندارد و مناسب او است. این معیار تا حدودی ذهنی است به ویژه در سگ­ها که شکل نژادی آنها تغییر و تنوع زیادی دارد. با این همه ابزار مناسبی است تا صاحبان آنها بتوانند از وزن آید آل آنها ایده خوبی به دست آورند.

پیشرفت های بصری از قبیل «سگ شما وقتی از بالا دیده می شود باید کمری نسبتاً باریک داشته باشد» به مراتب ساده تر از زمانی است که گفته شود «سگ شما باید X کیلوگرم وزن کم کند.» در ضمن درک آن برای مردم، راحت تر و پذیرش آن، بیشتر است.

نمره شرایط بدنی شامل ۵ یا ۹ گروه است. برای اهداف عمومی، تقسیم بندی پنج گروهی کافی است که از حیوان لاغر تا حیوان چاق را شامل شود. امتیازبندی شرایط بدنی در خرگوش­ها کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است و برای آنها گروہ بندی سه تایی شامل گروه های لاغر، ایدآل و چاق كافی است.

صاحبان حیوانات خانگی اغلب علاقه دارند به جای اندازه گیری وزن حیوانات، اندازه طولی برخی جاهای بدن آنها را اندازه گیری کنند. در بدن سگ و گربه، چربی در جاهای مختلفی ذخیره می شود ولی در هر دو آنها «اندازه دور لگن» محل اندازه گیری مناسبی است زیرا عملاً با تغییرات وزنی (کاهش و افزایش وزن) آنها در شرایط مختلف، انطباق قابل توجهی دارد. اندازه گیری ها در حالتی انجام می شود که حیوان به صورت ایستاده قرار می گیرد و نوار متر خیاطی درست از جلوی پای عقب و دورتادور کمر آنها کشیده و اندازه گیری می­شود. لازم است متر اندازه گیری به آرامی کشیده شود. اندازه دور شکم، شاخص چشمی خوبی است ولی قابلیت اطمینان آن به دلایل متعدد محل پرسش است. به زحمت می توان مطمئن شد که نوار مورد استفاده در محل مشابهی قرار گرفته و فشار مشابهی به آن وارد آمده است، با این همه تغییرات کوچک اهمیت چندانی ندارند. گربه ها در مقایسه با سگ­ها در این گونه اندازه گیری ها همکاری کمتری دارند.

مقدار خوراک گربه

وزن کشی روی ترازو سریع تر، آسان تر و دقیق تر است. بهترین روش وزن کشی سگ، خرگوش و گربه استفاده از سبد است. برخی از باسکول ها این امکان را فراهم می کنند که قبل از شروع وزن کشی، دستگاه را صفر کنیم. در غیر این صورت باید وزن سبد را از وزن مجموع سبد و حیوان کسر کنیم تا وزن دقيق حیوان به دست آید. ترازوهای دقیق آشپزخانه که در دقتی در حد گرم دارند به راحتی برای وزن کردن حیوانات خانگی بکار می روند و برای کشیدن اغلب حیوانات خزدار، توله ها و بچه گربه ها مناسب هستند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج