0

راهنمای محل نگهداری توله های بالای ۲ ماه

گریت دین و دابرمن در آپارتمان کوچک کاری

محل نگهداری سگ ها بسیار مهم می باشد چون ممکن است باعث ناراحتی اعضا خانواده و همسایگان شود . دراین مقاله درمورد محل نگهداری توله های بالای ۲ ماه می پردازیم.

محل نگهداری

جایگاه نگهداری حیوان، در واقع اولین مسئله ای است که شما قبل از خرید سگ باید راجع به آن فکر کنید. نگهداری سگ­های بزرگی مثل ژرمن شپرد، گریت دین و دابرمن در آپارتمان کوچک کاری نسنجیده و نادرست است و علاوه بر آزار و اذیت اعضاء خانه و همسایه ها، موجب افسردگی و ناراحتی حیوان خواهد شد. از سویی دیگر برخی از نژادهای ظریف و زینتی برای نگهداری در داخل منزل بوده و نگهداری اینگونه سگ­ها در حیاط و باغ، باعث ترس و آزار حیوان خواهد شد. بنابراین اول به امکانات نگهداری خود و فضایی که می توانید به سگتان اختصاص دهید فکر کنید و متناسب با آن حیوان مورد نظر خود را خریداری کنید. قبل از آمدن حیوان به خانه، محل نگهداری او باید آماده باشد تا از این نظر دچار مشکل نشوید.

گریت دین و دابرمن در آپارتمان کوچک کاری

محل نگهداری توله های بالای ۲ ماه

کم کم سعی کنید لانه ای برای سگ خود در نظر بگیرید و او را عادت دهید مدتی از روز را در آنجا بماند. این لانه باید به اندازه کافی جا داشته باشد و طوری ساخته شده باشد که درب آن از بیرون بسته شود یا طوری باشد که در مواقع لزوم بتواند مانع خروج حیوان شود تا هر وقت که لازم شد، مدتی را درون آن محبوس باشد. برای این منظور سبدهای مخصوصی ساخته شده که علاوه بر لانه، وسيله حمل و نقل سگ نیز به شمار می­رود. این لانه را با چوب هم می توانید درست کنید. این نکته اهمیت فراوانی دارد که سگ بخصوص در سنین پائین هرگز نباید همیشه در خانه آزاد باشد و فقط زمانی که کسی مراقب اوست بتواند آزادانه در خانه گردش کند. شاید این موضوع ظالمانه به نظر برسد ولی توجه داشته باشید که این امر به خاطر بازی گوشی توله ها در این سنین بسیار حائز اهمیت است، زیرا ممکن است به خود و وسایل خانه شما آسیب بزند یا چیزهای گرد و خوش رنگ را از روی کنجکاوی ببلعد. ممکن است سیم برق را جویده و یا با کشیدن رو میزی، تمام وسایل را روی خورش بریزد. گاهی اوقات نیز بی صدا در گوشه ای نشسته و شروع به جویدن گوشه مبل یا لباس، کفش و جوراب شما بکند. تمام این رفتارها می تواند برای حیوان خطر آفرین بوده و برای شما آزار دهنده باشد. اگر از سنین پائین به سگ خود بیاموزید که مدتی از روز را باید محدود باشد، برای مابقی روزهایی که از او نگهداری خواهید کرد مشکل کمتری خواهید داشت و حیوان شما هم به زودی به این طریقه زندگی عادت کرده و با این محدودیت کنار می آید. از سویی دیگر سگ­ها نیاز به محیطی متعلق به خود دارند تا در آن بخوابند یا در هنگام احساس خطر به آنجا پناه ببرند. در انتخاب اندازه این لانه باید زمان بلوغ و بزرگ شدن جثه حیوان را هم پیشبینی کنید تا لانه برایش کوچک نشود. در مورد سگ­های بزرگی که قرار است در حیاط زندگی کنند. این لانه می تواند موقتی باشد. زیرا جثه آنها بسیار بزرگتر خواهد شد و از سویی دیگر سن آنها هنوز برای زندگی کردن در بیرون از منزل مناسب نیست. بعد از پنج تا شش ماهگی زمان مناسبی برای زندگی در لانه دائمی خواهد بود. کف بستر توله ها باید نرم و تمیز بوده و قابل تعویض باشد. توله ها در این سن به ندرت در لانه خود ادرار و مدفوع می کنند و دوست دارند محل زندگی خود را تمیز نگه دارند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج