0

جوجه های ضعیف و اثرات درمانی داروها روی آنها

بعضی از آنتی بیوتیک هائی که در برنامه جیره های غذائی STARTER (شروع کننده) مصرف می شوند احتمالاً برای تمام جوجه ها و پولتها مصرفشان اقتصادی می باشد.در ادامه مطالبی در رابطه با جوجه های ضعیف و اثرات درمانی داروها روی آنها ارائه کرده ایم.

جوجه های ضعیف یا تلفات ناشی از قحطی زدگی و اثرات درمانی داروها روی آنها

تکثیر میکرب به طور فراوان در طول روده طيور جوان در ۲-۳ روز اول زندگی آنها انجام می شود و بعد از آن فلور نرمال در روده به وجود می آید. عملی ترین برنامه در این رابطه مربوط به ارزش اقتصادی پرنده و مشکلات خاصی است که با آن روبرو هستیم می شود آنچه در این فصل از نظر خوانندگان می گذرد راهنمائی هائی است در این رابطه در نیمچه های گوشتی میزان زیادی آنتی بیوتیک (۲۵۰ تا ۵۰۰ قسمت در میلیون) در آب آشامیدنی به مدت ۲ تا ۵ روز در آب مصرف می شود. دوره طولانی تر برای تجویز دارو لازم نمی باشد. هیچ آنتی بیوتیکی به عنوان آنتی بیوتیک بهتر توصیه نمی شود.
ترامایسین، اورومایسین یا نئومایسین ممکن است انتخاب خوبی باشند. فواید تجویز آنتی بیوتیک در این رابطه عبارتست از کم شدن مرگ و میر ناشی از قحطی زدگی، بیشتر همشكل شدن رشد در جوجه ها، کم شدن درصد سرماخوردگی.

جوجه های ضعیف و اثرات درمانی داروها روی آنها

طيور جایگزینی

همانگونه که در مورد نیمچه های گوشتی گفته شد میزان زیادی آنتی بیوتیک ممکن است لازم باشد. کمک های اضافی نیز اقتصادی به نظر می رسد خصوصاً موقعی که پرندگان را از محلی به محل دیگر می برند. استفاده از آب آشامیدنی که به صورت تزریق دهانی به طیور داده می شود و محتوی مخلوط آنتی بیوتیک و تیامین و مواد معدنی می باشد قبل از حرکت دادن طیور مفید واقع می شود. مخلوط را می توان زیرجلد تزریق نمود. در صورت تزریق زیرجلدی در طیور در حال رشد بایستی بدانیم که این محصول تزریقی یا واکسن بیماری مارک تداخل نمی کند. طیور خصوصاً متعاقب حرکت ممکن است به وسیله بعضی از میکرب های کلی فرم آلوده شوند در گذشته این مسئله احتمالاً مربوط به ایمنیت مادری ناچیز در برابر بیماری گامبورو بوده است. مکمل های جیره غذائی یا ویتامین E به عنوان کمک به کنترل کلی باسیلوز گزارش شده است اسیکینیومایسین، فورازولیدون سولفونامید روی کلی فرم مؤثر هستند و ممکن است در این مورد کمک کنند و یا کمکی از آنها ساخته نباشد.

پولت ها

پولت ها به محض خروج از هچری کور هستند و خیلی مشکل است که مثل جوجه های بزرگ تر فعالیت های زندگی را آغاز کنند ضایعاتی براثر از دست دادن آب بدن (DEHYDRATION) ممکن است حادث شود. این ضایعات را می توان از طریق تجویز مایعات ویتامین و مواد معدنی از راه دهان و یا تزریق زیرجلدی مثل جوجه های بزرگتر تقلیل داد. به علاوه پولت ها به طور روتین به وسیله آنتی بیوتیک ها برای کنترل عفونت آریزونائی و مایکوپلاسمائی تزریق می شوند. جنتامایسین انتخاب خوبی است زیرا روی هر دو میکرب مؤثر است. برحسب مسائل خاص تزریق تراماسین اسپکتینومایسین یا تایلوزین ممکن است سودآور و مفید باشد با تجویز دهانی فورازولیدون یا سولفادی متوکسین که این قبیل داروها نیز مفید هستند. کامل کردن جیره غذائی شروع کننده (STARTER ) با ویتامین E ممکن است مفید باشد و امکان دارد غیر مفید واقع شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 7 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج