0

راهنمای تغذیه سگ های بالغ

تغذیه سگ های بالغ

تغذیه سگ های بالغ کمی با برنامه توله ها تفاوت دارد. اصولاً سگ های بالغ باید روزی یک وعده غذا بخورند. حجم این غذا حدوداً یک بیستم وزن بدن حیوان یا 5% از کل وزن بدن می­باشد. یعنی یک سگ ۱۰ کیلویی به حداقل روزی نیم کیلو گرم و یک سگ ۲۰ کیلویی به حداقل روزی ۱ کیلو گرم غذا نیاز دارد. این نسبت در مورد سگ­های کوچک کمی بیشتر است. سگ های کاری مثل سگ گله یا سگ­های سورتمه که روزانه مسافت­های زیادی را می پیمایند نیز نیاز بیشتری به غذا دارند و باید حجم بیشتری غذا بخورند.در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

دادن یک وعده غذا در روز در مورد سگ های نگهبان به خوبی قابل اجرا و لازم است. در شب که حیوان به نگهبانی مشغول است باید شکمش سیر باشد تا احیانا کسی به او غذای مسموم یا خواب آور ندهد. روزها هم که حیوان مشغول استراحت است و تمایلی به خوردن غذا ندارد. ولی در مورد سگ­های کوچکی که معده کم حجم دارند دادن یک وعده غذا در روز ممکن است مقدور نباشد. در این صورت از حجم غذای صبح کم کنید و تا آنجا که مقدور است به او میان وعده ندهید. استفاده از میوه و سبزیجات خام در خلال روز بلامانع است و برای حیوان مفید خواهد بود. یادتان باشد که اگر سگ شما به پرخوری عادت کند به زودی به حیوانی چاق و تنبل تبدیل شده و مستعد عوارض و بیماری­های چاقی می شود. بنابر این دلتان برایش نسوزد و زیاد به او غذا ندهید. رژیم غذایی سگ­های بالغ نیز همانند آن چیزی است که در همین بخش در بحث تغذیه سگ های ۲ تا 6 ماه عنوان شد. در این زمان سگ شما دیگر نیازی به شیر ندارد و می توانید آنرا کاملاً حذف کنید. بد نیست به عنوان تنوع گاهی از کنسروهای مخصوص سگ، غذاهای خشک، استخوان های مصنوعی و بیسکوئیت های مخصوص سگ­ها به حیوان خود بدهید.

تغذیه سگ های بالغ

اگر غذای متنوع و کاملی به سگ خود می دهید دیگر نیازی به استفاده از ویتامین ها و پودرهای تقویتی در غذای حیوان نیست و او این مواد را از غذایی که می خورد دریافت خواهد کرد. خوب است هر چند وقت یکبار یک استخوان قلم بزرگ گاو یا گوساله بصورت خام در اختیار سگ خود قرار دهید تا با آن بازی کند. لیسیدن این استخوان باعث افزایش ترشح بزاق و افزایش اشتهای سگ شده و گاز زدن آن باعث تمیز شدن دندان­هایش می شود. این قلم را بعد از یکی دو روز از او گرفته و یک استخوان بزرگ دیگر به او بدهید فقط باید مراقب باشید تا آنرا در جایی مخفی نکند و باعث آلودگی نشود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج