0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه سفید ایرانی با چشمان آبی

گربه سفید ایرانی با چشمان آبی

گربه سفید ایرانی با چشمان آبی از نژاد اصلی بوده و این نژاد در خارج از انگلیس قبل از این­که پرورش داده شود، شناخته شده، در فرانسه نیز گربه­های سفید چشم آبی دارای چشمانی بسیار شفاف بوده ­اند. به نظر می­رسد این گربه­ها ابتدا از آسیا به اروپا صادر شده، قبلاً به­عنوان «انگوراس» معروف بوده و بعداً به نام گربه­ های ایرانی شناخته شده­اند. سال­ها بعد از اصلاح نژاد، توانسته­ اند بهترین نمونه آن را به دست آورند، این نژاد هم­اکنون در اروپا و شمال آمریکا دیده می­شود. در ادامه به معرفی این نژاد می پردازیم.

گربه سفید ایرانی با چشمان آبی  Percian’s white (Blue- eyed) cat

توسط متخصصین دو نوع گربه نژاد موبلند سفید شناخته شده است.

  1. گربه سفید با چشمان آبی
  2. گربه سفید با چشمان نارنجی

گربه سفید چشم ­آبی از نژاد اصلی بوده و این نژاد در خارج از انگلیس قبل از این­که پرورش داده شود، شناخته شده، در فرانسه نیز گربه­ های سفید چشم آبی دارای چشمانی بسیار شفاف بوده ­اند. به نظر می­رسد این گربه­ ها ابتدا از آسیا به اروپا صادر شده، قبلاً به­ عنوان «انگوراس» معروف بوده و بعداً به نام گربه­ های ایرانی شناخته شده ­اند. سال­ها بعد از اصلاح نژاد، توانسته­اند بهترین نمونه آن را به دست آورند، این نژاد هم­ اکنون در اروپا و شمال آمریکا دیده می­شود.

در انگلستان در ظرف 50- 40 سال گذشته بهترین نمونه از این گربه، رواج فراوان داشته، اما هم­اکنون به دلیل این­که اکثر گربه­های چشم آبی با افزایش سن به عارضه کری مبتلا می­گردند، تعداد بسیار کمی از این گربه پرورش داده می­شود، بعضی از این نوع گربه­ ها که دارای یک چشم آبی و یک چشم نارنجی هستند، از حس شنوایی بسیار خوبی برخوردارند و این نمونه­ ها برای پرورش، مناسب­تر می­باشند.

گربه­ های سفید عموماً خودشان را خوب تمیز نگه می­دارند، سابقاً این­طور استنباط می­شد، چون این گربه را جدا از گربه­های دیگر نگهداری و مواظبت می­کردند، به نظر از صورتی زیبا و ملوس و یک دست سفید برخوردار بود، ولی این باور درست نبوده، زیرا اگر این نوع گربه­ ها به صورت آزاد یا همراه با سایر گربه­ ها هم نگهداری شود، باز زیبایی و قشنگی خود را از دست نخواهد داد.

در بعضی مواقع پاها و پنجه­ های گربه کثیف و خاکی می­شود، برای تمیز کردن آن کافی است با مقداری آب نیم گرم و صابون شسته و خشک کردن سریع این مسئله را از بین خواهد بود.

توصیه می­شود گربه ­های موبلند و موکوتاه را به دور از لکه­ های زرد و مواد چرب­افزا نگهداری کنند، چون احتمال این­که دم آن­ها به این رنگ زرد آغشته گردد، زیاد بوده، مخصوصاً گربه­ های نر، بیشترین تأثیر را از این مسئله به دست خواهند آورد، اما با آراستن مکرر، دم این حیوان مثل بقیه اندام بدن، پوششی مویی تمیز و سفید را به دست خواهد آورد. معمولاً گربه ­های سفید با دم­های زرد روغنی در نمایشگاه­های بین­ المللی در رده پایین قرار دارند. باید به این نکته توجه نمود، اصولاً گربه­ هایی که دارای سری باریک و دراز، گوش­های دراز، بینی باریک و بلند و بدنی کشیده دارند، به ندرت مورد علاقه مردم در فستیوال­ها قرار می­گیرند.

گربه سفید ایرانی با چشمان آبی

استاندارد نژاد شماره2

  • رنگ: کاملاً سفید بدون لکه یا سایه
  • پوشش: موهای سرتاسر بدن بلند و موج­دار نرم و ابریشمی و بایستی نزدیک به هم و هماهنگ بوده و حالت پشمی نداشته باشد.
  • بدن: جمع وجور و کوتاه و چهارشانه بدون این­که هیچ­گونه زخمتی را نشان دهد.
  • سر: گرد و پهن، گوش­های کوتاه با فاصله مناسب، بینی کوچک، گونه­ های پر و پوزه پهن.
  • چشم: گرد و بزرگ، کاملاً باز و کاملاً به زنگ آبی.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 4]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج