0

بررسی جراحات و زخم­های دهانی گربه

جراحات و زخم­های دهانی گربه

از عوامل ایجاد جراحات و زخم­های دهانی گربه ، وجود نقص در سیستم ایمنی و یا بروز استرس در گربه بوده و بیشتر در گربه­ های میانسال و پیر دیده می­شود. این­گونه جراحات بیشتر در گربه­های ماده گزارش شده است، علاوه­بر زخم در ناحیه دهان، گاهی ممکن است این­گونه زخم­ها به زبان و نوک بینی هم سرایت کند. در ادامه به توضیح مختصر این عارضه پرداخته می شود

جراحات و زخم­های دهانی گربه

ویروس­های اختصاصی دستگاه تنفس در گربه هم گاهی تظاهرات خود را با زخم­های دهانی و با تراوشات زیاد بزاق از خود نشان می­دهند.

آن­چه لازم است رعایت شود، با توجه به عدم اشتها در حیوان، دادن غذا به صورت دستی و ترغیب حیوان به خوردن غذا بوده، در ضمن غذا باید نرم و به­صورت پوره شده باشد و حاوی مواد مغذی و سرشار از مواد پروتئینی، استفاده از جگر خام، جوانه جو، گوشت ماهی توصیه می­شود.یکی از متداول ترین علل زخم های دهانی کلسی ویروس ها ( Clacivirus ) هستند که سبب بروز بیماری های بخش فوقانی دستگاه تنفس در گربه ها می شوند. زخم ها سبب ترواش زیاد بزاق در زمان مزمن شدن زخم های دهانی خواهد شد. در اثر نقض سیستم ایمنی و بروز استرس در گربه ها نیز زخم هایی روی بینی، سقف دهان و یا زبان تشکیل می شود که این حالت بیشتر در سن 6 سالگی و اکثرا در گربه های ماده مشاهده می شود.

 

جراحات و زخم­های دهانی گربه


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج