0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد سنت برنارد

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارند. دراین مقاله به سگ نژاد سنت برنارد یا سگ نژاد سوئیسی میپردازیم و ویژگیهای آنهارا بررسی میکنیم.

سنت برنارد Saint Bernard

اصلیت این سگ سوئیسی بوده و از نژاد Dogue de Tibet منشاء گرفته است. اجداد این حیوان احتمالاً سگ های Molosses بوده اند که در حدود ۲۰۰۰ سال قبل به همراه رومیان پس از عبور از کوه های آلپ به سوئیس امروزی رسیدند. این نژاد در واقع یکی از قدیمی ترین سگ­هایی است که به خدمت انسان درآمده و از آن در جنگ­های صلیبی اروپا نیز استفاده می شده است. نام این حیوان برگرفته از نام برنارد دومنتون است که مؤسس مسافر خانه ای در یک گذرگاه دور افتاده کوهستانی در سوئیس بوده است. بر طبق گزارشات موجود، این سگ در سال ۱۸۰۰ میلادی جان 40 نفر را از مرگ حتمی نجات داد و در همین زمان نام خود را به عنوان سگ نجات تثبیت کرد. به طوری که در موزه تاریخی شهر بِرن سوئیس، مجسمه ای از این سگ گذاشته شده است. نام این سگ همواره حیوانی باشکوه و تنومند را در ذهن مجسم می کند که با یک بطری مشروب که به زیر گردنش بسته شده، در میان کولاک و برف کوه های آلپ، برای نجات انسان های راه گم کرده به جستجو می پردازد. حدودا از ۱۰۰ سال قبل، این نژاد از سوئیس به انگلیس برده شد.

مشخصات ظاهری: این حیوان، بسیار بزرگ جثه و قوی است و تمامی اندام هایش درشت و حجیم و در عین حال زیبا و موزون می باشد. جمجمه بزرگ و بر آمده، بینی مستقیم و لب فوقانی کمی آویزان است. دندان­ها بسیار سخت و محکم و چشم ها به اندازه متوسط و تیره رنگ است. گردنی ستبر و عضلانی دارد و با ظاهری مهربان و دوست داشتنی، سنگین و مغرور قدم بر می دارد. میانگین ارتفاع بدن 5/91 سانتی متر بوده، وزن آنها در جنس نر بین ۷۵ تا ۹۱ کیلو و در ماده ها ۵۰ تا ۷۰ کیلو گرم می باشد. پوشش بدن ممکن است کوتاه با متوسط بوده و رنگ آن اغلب قرمز نارنجی یا قرمز تیره با لکه های سفید و با سفید با لکه های قرمز، نارنجی، قهوه ای یا راه راه است.

سگ نژاد سنت برنارد

خصوصیات اخلاقی: سن برنارد حیوانی آرام، مهربان، متین و مطیع است و علاقه زیادی به همراهی و دوستی با انسان دارد. علاقه زیادی به کودکان داشته ولی رابطه خوبی با سگ­های کوچک جثه ندارد.

این حیوان، یک سگ خانگی نبوده، برای زندگی به فضای وسیعی نیاز داشته و اصولاً برای نگهداری در مکان­های کوهستانی مناسب است. بعلت جثه بزرگی که دارد، آموزش آن باید از سنین تولگی آغاز شود تا در زمان بلوغ، کنترل آن با مشکل روبرو نشود. اشتهای بسیار زیادی دارد و نگهداری از آن پر هزینه خواهد بود.

این حیوان دارای قدرت بویایی قویی است و توانایی قابل ملاحظه ای در پیش بینی بهمن و ریزش برف در کوهستان­ها دارد. متوسط طول عمر در این نژاد در حدود ۹ تا ۱۱ سال است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج