0

فروش سنجاب و نحوه تهیه و انتخاب سنجاب سالم

نحوه تهیه و انتخاب سنجاب سالم1

هنگامی که شما برای خرید یک سنجاب به یک فروشگاه حیوانات خانگی می روید، شما باید برخی موارد را جستجو نمایید. اول از همه شما نیاز دارید، که خوب محیط اطراف حیوانی را که به شما پیشنهاد شده است، را مشاهده نمائید. در ادامه به فروش سنجاب و نحوه تهیه و انتخاب سنجاب سالم می پردازیم.

نحوه تهیه و انتخاب سنجاب سالم

چه چیزهایی را باید جستجو نمایید؟

  • آیا بهداشتی و تمیز است؟
  • آیا حیوانات آب و غذای کافی دارند یا آنکه غذا خوری آنها خالی است؟
  • ظروف آب و غذای آنها تمیز است؟
  • یا آنکه با مدفوع و فضولات آلوده و کثیف شده است؟
  • همچنین شما باید فضولات کف قفس را به خوبی مشاهده نمایید.

این موارد می تواند نشانگر خوبی برای مطمئن شدن از سلامتی حیوان باشد. چنانچه همه موارد خوب بود، حالا می توانید حیوان مورد نظر را بخوبی مشاهده نمایید. حیوان سالم واجد ویژگی های قابل تشخیصی است که در زیر آمده است:

  1. فعالیت و تحرک: جنب و جوش حیوان در قفس خود معرف خوبی در تشخیص سلامتی حیوان است. البته لازم به ذکر است که برای انجام این منظور باید حیوان را از فاصله نسبتاً دور مشاهده نمود. حیوان سالم نسبت به هر حرکتی کنجکاو است و با بالا بردن سر و نگاه کردن به اطراف هوشیاری خود را نشان می­دهد. از خرید حیوانات افسرده، بی حال و بی تحرک پرهیز نمایید. چرا که این موارد از نشانه های ویژه بیماری است.
  2. چشم­ها: چشم­ها باید بزرگ، گرد و براق باشد، نباید هیچ گونه آثاری از کدورت، تورفتگی، خونریزی و التهاب و ترشح در ناحیه چشم مشاهده گردد.
  3. پوشش خارجی: باید براق، درخشان و بدور از هرگونه ژولیدگی، کم پشتی، کچلی مطلق (در ناحیه­ای از بدن) و آلودگی به فضولات باشد. یکی از بهترین راه­های تشخیص سلامتی هر حیوانی وضعیت پوشش خارجی (مو، کرک و پشم) می باشد. آثاری از تورم، شکستگی، خونرین نباید وجود داشته باشد.
  4. پا، انگشت و ناخن: سنجاب سالم باید دارای پنج انگشت در اندام حرکتی خلفی و دارای چهار انگشت در اندام حرکتی قدامی باشند. باید به وضعیت قرارگیری انگشت­ها دقت نمایید. نباید آثاری از انحراف، قطع شدگی، لنگش، خونریزی، ترشحات چرکی، تورم و پوسته پوسته شدن باشد همین موارد در مورد پا نیز صادق است. ناخن­ها باید کشیده و نوک تیز باشد و نوک آنها باید به سمت پایین باشد. نباید آثاری از انحراف به سمت بالا، پیچ خوردگی، خونریزی و پودری شدن در آنها دیده شود. پنجه­ها و انگشتان باید صاف و تمیز باشند.
  5. سوراخ های بینی: باید گشاد، شفاف، متقارن، هم اندازه، تمیز و بدون آثاری از انسداد، تورم و ترشحات آبکی تا چرکی باشد.
  6. مخرج: باید تمیز و خشک باشد و بدون هیچگونه آثاری از تجمع مدفوع، پوسته پوسته – شدن، خونریزی، برآمدگی و التهاب در آن ناحیه باشد. انباشتگی مدفوع یا رطوبت در زیر دم نشان دهنده اختلال در خوردن و یا عفونت باکتریایی مضر است.
  7. مدفوع: مدفوع حیوان نباید آثاری از خونریزی، ترشحات چرکی، مخاطات روده، بوی متعفن و یا رنگ سیاه داشته باشد. در عین حال عدم وجود مدفوع در کف قفس خود می تواند ناشی از بروز مشکلات داخلی باشد که در بخش بیماری ها به تفضیل به آن پرداخته می شود.

شما می توانید نشانی پرورش دهندگان معروف را از انجمن های محلی یا ملی که در داخل کشور هم وجود دارند، درخواست نمایید.

نحوه تهیه و انتخاب سنجاب سالم1

تغییر رژیم غذایی

نکته مهم در مورد تغذیه سنجاب تازه خریداری شده این است که از فروشنده نوع غذایی که در مدت نگهداری و پرورش حیوان استفاده شده سوال نمایید و چن خرید در محل جدید نیز از همان مواد غذایی استفاده گردد تا حیوان دچار استرس و مشکلات گوارشی نگردد. ولی این رژیم را می توان به تدریج و طی چند روز به رژیم دلخواه خود تغییر دهید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 5 امتیاز از مجموع: 2.8]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج