0

بیماری کرم کبد گوسفند (فلاک) غاز(علایم،پیشگیری،درمان)

بیماری کرم کبد گوسفند (فلاک) غاز

بیماری کرم کبد گوسفند (فلاک) غاز یا فلاکها یا ترماتودها موجودات انگلی برگ مانند و پهنی هستند که از آنها بیش از 500 گونه متعلق به ۱۲۵ جنس و ۲۷ خانواده شناسایی شده است که پرندگان را مبتلا می کنند. معمولاً ترماتودها یک مشکل جدی برای غاز محسوب نمی شوند.  با این حال غازهایی که به آب استخر یا دریاچه طبیعی دسترسی دارند ممکن است به بیماری مبتلا شوند، این مساله به این خاطر است که اکثر ترماتودها از یک حلزون به عنوان میزبان واسط استفاده می کنند. در بیشتر موارد سنجاقک دومین میزبان واسط فلاکها است. درادامه به علائم و راهای درمان این بیماری می پردازیم.

علائم

بیماری کرم کبد گوسفند (فلاک) غاز ممکن است تقریباً تمام حفرات و بافت های پرنده را مورد حمله قرار دهند و می توانند به طور غیر قابل منتظرانه پس از مرگ هم دیده شوند. یک گونه ترماتود به نام پروستوگونیموس اوراتوس شناسایی شده که می¬تواند اویدوکت را آلوده کرده و تخم های دارای کرم تولید کند.

درمان

تنها راه حل عملی بیماری کرم کبد گوسفند (فلاک) غاز  خارج کردن منابع آلوده کننده از دسترس پرنده ها است که این کار را می توان با شناسایی میزبان یا میزبانان واسط انجام داد.

با این حال غازهایی که به آب استخر یا دریاچه طبیعی دسترسی دارند ممکن است به بیماری مبتلا شوند، این مساله به این خاطر است که اکثر ترماتودها از یک حلزون به عنوان میزبان واسط استفاده می کنند. در بیشتر موارد سنجاقک دومین میزبان واسط فلاکها است.

بیماری کرم کبد گوسفند (فلاک) غاز


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج