0

خصوصیات استاندارد فن های سالن پرورش بلدرچین

در پرورش بلدرچین مطلوب نگه داشتن دمای سالن یکی از دغدغه های پرورش دهندگان است. علاوه بر سیستم های خنک کننده سالن از فن ها برای خنک داشتن سالن می توان استفاده کرد که هر کدام با توجه به کاربرد دارای انواع مختلفی می باشند . در این مقاله خصوصیات فن سالن پرورش بلدرچین را بررسی و ویژگی های آن ها را ذکر می کنیم.

فن:

عبارتست از یک موتور محرک که بر روی محور محرک آن تیغه هایی که در هر فن تعداد آنها از ۵-۳ عدد متغییر است قرار دارد که این تیغه ها دارای خمیدگی خاصی به سمت بیرون و یا درون جهت حرکت دادن هوا هستند و در نهایت یک عدد گارد فلزی که سیستمی برای جلوگیری از ورود برخی اشیاء درشت به درون فن است تشکیل شده است، فن های دمنده و مکنده هر کدام به صورت جداگانه در بازار موجود می باشند که در کل فن­ها به عنوان اصلی ترین رکن یک سیستم تهویه خود به دو دسته شعاعی و محوری تقسیم می شوند که به شرح زیر است.

فنهای محوری:

فنهای محوری به لحاظ کاربرد بیشتری که دارند دارای اهمیت بیشتری نسبت به فن های شعاعی می باشند. در تمام سالن های پرورشی از این سالن ها به عنوان عامل تهویه استفاده می شود زیرا این فن ها می توانند تا هوا را در راستای خود به حرکت در آورند و در مواردی که به جریان هوا به صورت مستقیم و یا به راه اندازی جریان هوای بیشتری نیاز است استفاده کرد.

Quail breeding salon fans

فن های شعاعی

تفاوت این فن ها با فن های محوری در این است که پس از ورود هوا به صورتهم راستای فن به صورت عمود بر فن از آن سوی فن خارج می شود همچنین فن های شعاعی بسیار کم صدا تر از فن های محوری عمل می کنند و می توانند همانند فن های محوری به وسیله تسمه و یا به طور مستقیم به موتور فن متصل شوند.

این فن ها به خاطر شکل خاص پره هایشان می توانند هوا را از موانع مختلف مثل کولینگ پدها یا کانال های هیتر عبور دهد که البته برای انجام هر کار به نوع خاصی از این فنها نیاز است مثلاً برای همین عبور دادن هوا از موانع به فنی با تیغه های خم به عقب نیاز است و زمانی که به تنظیم دقیق ترهوا نیاز داریم از فن های شعاعی با تیغه های خم به جلو استفاده می کنیم.

باد شکن یا دیوارهای حایل:

این وسیله بیشتر بر روی ورودی دریچه ها یا فن ها از بیرون ساختمان نصب می شوند که به شکلی خمیده است یعنی به شکل یک زانو که سمت رو به پایین آن اگر آزاد در نظر گرفت شود و سمت رو به بالای آن به دریچه ورودی هوا متصل شود خیلی بهتر است زیرا در صورتی که باد مخصوصاً در مناطق باد خیز شدت گرفت در کار فن ها خلل ایجاد نماید و یا از طریق دریچه های هوا كوران ایجاد نکند و گرد و خاک کمتری را با خود به سالن بیاورد و در اصل کار دیوار حایل کمک به وارد کردن هوای غیرمستقیم به سالن است.

دمپر:

دمپر وسیله ای است از جنس فلز با تیغه با تیغه های متحرک که جریان هوا را با اشکالی که قید خواهد شد در یک سالن کنترل می کند که اولین وظیفه آن جهت دادن به جریان هواست دومین آن بستن راه جریان هواست و سومین آن باز کردن راه عبور جریان هوا است البته این موارد بنا به میل مدیر سالن قابل تنظیم است و آخرین وظیفه ی آن ها یکنواخت کردن هواست. دمپرها بر اساس نوع و شکل تیغه هایی که دارند به انواع سه گانه ای تقسیم می شوند که شامل: دمپر با تیغه ی موازی که اغلب برروی فن ها مشاهده می شوند نظیر اشکال قبل، دمپر با تیغه های گرد که در خروجی دودکش شومینه های خانگی مثال آن را داریم و بالاخره دمپر با تیغه های متقابل

میکرو جت :

عبارتست از یک مخزن با ظرفیت ۱۰-4 لیتر در پایین فن و در مقابل فن یک عدد نازل نصب شده که پس از روشن شدن فن و بالا رفتن آب و انزال از نازل ذرات آب در اثر برخورد هوا به صورت ذرات ۱۰-۷ میکرونی در آمده و در هوا پخش می شوند وباعث افزایش رطوبت و خنک شدن هوا می شوند (این دستگاه می تواند 4۰-۱۰ سانتی مکعب آب را به صورت ذرات ریز وارد هوا کند )


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج