0

خطرات ناشی از حمله حیوانات دیگر به گربه

حمله حیوانات دیگر به گربه

گربه­ ها به خوبی توانایی دفاع از خود در مقابله با حمله حیوانات دیگر را دارند، ولی امکان دارد در بعضی از نژادهای گربه، آن طور که لازم است نتواند از خود دفاع کنند، حیواناتی که بیشتر گربه­ ها را مورد حمله قرار می­دهند در مرحله اول سگ و گرگ و مرتبۀ بعد روباه بوده که کمتر اتفاق خواهد افتاد. در این پست حمله حیوانات دیگر به گربه را شرح می دهیم

خطرات ناشی از حمله حیوانات دیگر به گربه

ولی به هر حال جزء حیواناتی است که با گربه ممکن است درگیر شود و گربه را گاز گرفته و یا او را بدَرَد، و او را دچار جراحات پوستی کند، گاهی اوقات شدت جراحات به حدی است که ممکن است گربه را حتی از پای درآورد، آنچه از نظر بهداشت عمومی حائز اهمیت است و باید با دقت با گربه مجروح برخورد کرد و تدابیر درمانی را انجام داد، توجه به مسئله هاری و انتقال آن از طرف سگ و گرگ که جزء ناقلین بیماری­ هاری هستند بوده، چون این بیماری ویروس به وسیله بزاق حیوانات آلوده در هنگام حمله حیوانات هار به گربه منتقل می­شود. به همین علت با واکسیناسیون از ابتلا گربه به بیماری هاری می­توان جلوگیری نمود.

لذا توصیه می­شود از سن 12 – 10 هفتگی تزریق واکسن هاری را در گربه­ ها شروع کرد و پس از آن واکسن را به صورت سالیانه تکرار نمود. این عمل باعث می­شود، قبل از ابتلاء به این بیماری، گربه نسبت به بیماری هاری امنیت پیدا کند و در برخورد و حمله حیوانات دیگر در مقابل بیماری هاری مصون بماند.

استفاده از هرگونه روش­های درمانی باید زیر نظر دکتر دامپزشک و با مشورت او انجام گیرد، در صورت تجویز دارو و شربت، دکتر دامپزشک روش خوراندن و مصرف دارو به گربه را به شما آموزش خواهد داد، آنچه از نظر صاحبان گربه مورد توجه است مراقبت و پرستاری از گربه بیمار بوده که می­تواند نقش اساسی و سرنوشت­ساز در بهبود گربه داشته باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج