0

راهنمای محل نگهداری توله سگ های زیر ۲ ماه

محل نگهداری توله سگ های زیر دو ماه

جایگاه نگهداری حیوان، در واقع اولین مسئله ای است که شما قبل از خرید سگ باید راجع به آن فکر کنید. نگهداری سگ­های بزرگی مثل ژرمن شپرد، گریت دین و دابرمن در آپارتمان کوچک کاری نسنجیده و نادرست است و علاوه بر آزار و اذیت اعضاء خانه و همسایه ها، موجب افسردگی و ناراحتی حیوان خواهد شد. از سویی دیگر برخی از نژادهای ظریف و زینتی برای نگهداری در داخل منزل بوده و نگهداری اینگونه سگ­ها در حیاط و باغ، باعث ترس و آزار حیوان خواهد شد. بنابراین اول به امکانات نگهداری خود و فضایی که می توانید به سگتان اختصاص دهید فکر کنید و متناسب با آن حیوان مورد نظر خود را خریداری کنید. قبل از آمدن حیوان به خانه، محل نگهداری او باید آماده باشد تا از این نظر دچار مشکل نشوید. دراین مقاله به محل نگهداری توله سگ های زیر ۲ ماه می پردازیم.

محل نگهداری توله های زیر ۲ ماه

توله های زیر ۲ ماه حیواناتی بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و با کوچکترین سهل انگاری نسبت به نگهداری آنها، دچار آسیب­های جدی و گاهی جبران ناپذیری می شود و با توجه به اینکه در این سنین توله ها هنوز در برابر بیماری­ها واکسينه نشده اند، فراهم کردن محیط مناسب و بدور از آلودگی برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. توله های زیر ۲ ماه که هنوز در کنار مادر خود زندگی می کنند طبیعتاً در لانه مادر و تحت حمایت او خواهند بود و در این مورد مادر به خوبی از پس نگهداری توله ها بر می آید. ولی محل نگهداری توله های کمتر از ۲ ماهه که مادر ندارند، باید نرم و تمیز بوده، دمایی در حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد داشته باشد و در معرض جریان مستقیم هوا یا باد کولر نباشد. در فصول سرد سال اگر احساس می کنید محل نگهداری توله ها سرد تر از آن چیزی است که بیان شد، می توانید یک بطری آب گرم را در حوله با پارچه ای ضخیم پیچیده و در سبد نگهداری آنها قرار دهید. محیط های گرم و مرطوب نیز برای توله ها مناسب نبوده و لازم است آنها را در محلی که تهویه مناسبی دارد نگهداری کنید. تا حدود ۳ هفتگی، توله ها تمایل زیادی برای خارج شدن از لانه ندارند و ترجیح می دهند در فضای امن لانه یا در کنار مادر خود باقی بمانند. ولی از ۳ هفتگی به بعد توله ها به تدریج محدوده فعالیت خود را افزایش داده و از لانه خارج می شوند. در سن حدود ۱ ماهگی به بعد کنجکاوی و ماجراجویی توله ها برای شناخت محیط اطراف خود بیشتر شده و ممکن است به مکان ناشناسی وارد شوند. زیر مبل، کمد و تخت خواب، داخل کابینت های آشپزخانه و حتی در لابلای اسباب و اثاثیه انباری منزل از جاهایی است که معمولاً کنجکاوی توله ها را تحریک می کند.

محل نگهداری توله سگ های زیر دو ماه

بنابراین در زمانی که شما یا یکی از افراد منزل در کنار حيوان حضور ندارید، حتماً توله ها را در محل بسته ای که نتوانند از آن خارج شوند نگه دارید زیرا در غیر این صورت علاوه بر آسیب زدن به لوازم منزل، ممکن است خود را نیز به خطر بیاندازند. استفاده از جعبه های با دیواره بلند که فضای نسبتاً خوبی داشته باشد برای این منظور مناسب است. بهتر است به جعبه از چندین لایه روزنامه باطله باشد پوشیده شده باشد تا در صورت آلوده شدن به راحتی تعویض شود. زیرا در این سن توله ها ممکن است روی بستر خود ادرار و مدفوع کرده و باعث آلودگی آن بشوند. سعی کنید محل نگهداری توله ها در این سنین به دور از رفت آمد روزانه باشد و تا حد ممکن آنها را بیرون از منزل نبرده و از تماس آنها با دیگر سگ­ها جلوگیری کنید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج