0

سنجش شدت نور و شدت نور موردنیاز برای جوجه های گوشتی

معمولاً جهت سنجش شدت نور، لوکس متر را در نقاط مختلفی از سطح سالن، مانند اطراف دانخوری­ها و آبخوری ها، تاریک ترین و روشن ترین نقاط سالن قرار می­دهند و شدت نور را در این نقاط اندازه می گیرند.  در ادامه شدت نور موردنیاز برای جوجه های گوشتی که برای پرورش جوجه های گوشتی احتیاج میباشد را شرح داده ایم.

سنجش شدت نور:

اندازه گیری شدت نور با استفاده از نورسنج انجام می شود. که انواع مختلفی از نورسنج وجود دارد. نورسنج­های قدیمی تر عقربه ای بوده و انواع جدیدتر، دیجیتالی می باشد که به این نورسنج ها لوکس مترينه می گویند. بدین ترتیب، میزان یکنواختی توزیع نور و حداکثر و حداقل شدت آن در نقاط مختلف سالن معلوم می شود.

شدت نور موردنیاز برای جوجه های گوشتی:

به میزان شدت نور موردنیاز برای جوجه های گوشتی، در چند روز ابتدای دوره پرورش، به منظور تسهیل دریافتن دان و آب و عادت کردن به محیط در نظر گرفته می شود که مقدار آن برابر ۱۰ تا ۲۰ لوکس است (85/1 – 93/0 فوت کندل).

شدت نور موردنیاز برای جوجه های گوشتی

پس از این مدت در صورت اعمال برنامه نوری پیوسته، تأمین روشنایی با شدت ۲ لوکس برای جوجه ها کافی است. چنانچه از برنامه نوری متناوب استفاده می شود. که ساعات تاریکی و روشنایی، در دوره های کوتاه تکرار می­شوند (مثلاً ۳ ساعت روشنایی ۱ ساعت تاریکی)، لازم است دوره های روشنایی با شدت ۱۰ تا ۲۰ لوکس اعمال شود. همواره بایستی به ضرورت برقرارای نسبت معکوس بين مدت روشنایی و شدت آن توجه نمود، شدت روشنایی 2/0 لوکس و کمتر از آن برای جوجه ها تاریکی به حساب می آید. بنابراین لازم است در تمامی انواع برنامه های نوری، که برای جوجه های گوشتی طراحی می شود، شدت نور در ساعات تاریکی بیش از 2/0 لوکس نباشد.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج