0

معرفی داروی استازولاميد و اسید استو هیدروکسامیک در سگ و گربه

در این بخش داروی استازولاميد را مورد بررسی قرار میدهیم این دارو مهار کننده آنیدراز کربونیک میباشد. به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

استازولاميد (دیاموکس)
Acetazolamide (Diamox)
موارد استعمال داروی استازولاميد :
تجويز اين دارو ممکن است براي درمان آب سياه باشد ( آب سياه بيماري چشمي است که فشار داخل چشم را افزايش مي دهد و باعث توليد نقص در ميدان ديد حيوان ميگردد . داروي استازولاميد کمک ميکند تا مقدار فشار در چشم تاحدود زيادي کاهش يابد.
اين دارو همچنين ممکن است به عنوان يک ديورتيک مورد استفاده قرار گيرد ( براي حذف آب از بدن و افزايش حجم ادرار ) درمان الکالوز متابولیکی و گلوكوم بکار می رود. با مهار جذب بی کربنات در کلیه باعث از دست دادن بی کربنات از طریق ادرار می شود.
گربه: ۱۰ میلیگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خوراکی – چهار بار در روز
اثرات جانبی: عمل مدر این دارو باعث خروج مایعات خارج سلولس شده و باعث افزایش دفع پتاسیم و در نهایت کاهش پتاسیم خون می شود.

داروی استازولاميد
اسید استو هیدروکسامیک
Acetohydroxamic acid
موارد استعمال: این دارو مهار کننده اوره از میکربی بوده و در سگ ها دارای عفونت مقاوم دستگاه ادراری (مخصوصاً استافیلوکوک) استفاده می شود. همچنین این داروها از تشکیل سنگ های تریپل فسفات ادراری جلوگیری و باعث حل شدن آنها می شود. با توجه به میزان مصرف این دارو دارای اثر توقف دهندگی رشد میکروب های گرم مثبت و منفی دارد. این دارو اثرات سایر داروها مانند تری متوپریم، سولفامتوکسازول و متنامين را افزایش می دهد.
گربه: نا معلوم
اثرات جانبی: با توجه به میزان مصرف دارو، باعث کم خونی همولیتیک شده و در سوخت و ساز بیلی روبین اثرات نامطلوبی را ایجاد می کند. این دارو دارای اثرات سرطان زایی بوده و در حیوانات آبستن منع استعمال دارد.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج