0

نشانه های بیماری در همستر(شکستگی،بریدگی و زخم)

اگرمحیط همستر مناسب باشد این حیوان به ندرت دچار بیماری میشود. همپنین اگر دچار شکستگی شود در زمان کوتاهی ترمیم میابد. بر اثر گاز گرفتگی هم نوعانش ممکن است بدنش زخم شود در این مطلب در مورد زخم همستر و روش درمان آن همچنین شکستگی همستر و نشانه های بیماری در همستر مطالبی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

نشانه های بیماری در همستر

در صورتی که همستر در یک محیط خشک و تمییز نگهداری شود و از یک تغذیه مناسب بهره مند باشد به ندرت بیمار خواهد شد و حتی می تواند تا ۱۰0۰ روز زندگی کند. تعدادی از علائمی که وجود آنها می تواند بازگو کننده بیمار بودن حیوان باشد در ذیل آورده می شوند.

  • خوابیدن های زیاد (بخاطر بیاورید که همسترهای پیر و آبستن بیشتر می خوابند).
  • کاهش اشتها
  • کاهش میزان Grooming
  • بی حوصلگی و پرخاشگری
  • زمانی که از لانه خارج می شود به کندی حرکت کرده و بی حوصله است.
  • کاهش تراکم مویی در بدن(این حالت در همسترهای پیر طبیعی است).
  • بینی و چشم ها حاوی ترشحات بوده و یا انتهای خلفی بدن حیوان مرطوب است.
  • بی شکل شدن و یا شل شدن مدفوع.

 شکستگی ها

ترمیم  عوارض شکستگی همستر سریع است به طوری که معمولاً 7 الى ۱۲ روز بعد ضایعه ایجاد شده ترمیم می­شود. در همسترها اكثر شکستگی ها را می توان با ثابت کردن خارجی و ممانعت از حرکت دادن عضو (استخوان) درمان کرد ولی مشکل عمده ای که در مورد جوندگان وجود دارد جویده شدن این آتل ها توسط حیوان است که برای جلوگیری از این عمل می توان آتل ها را با استفاده از لوکوپلاست بخوبی محکم کرد و یا اینکه می توان از گردنبند الیزابت استفاده کرد ولی روی هم رفته بکار بردن گردنبند در این حیوانات کار مشکلی بوده و عملی نیست. همسترها حتی با از دست دادن یکی از اندام های حرکتی خودشان سازگاری خوبی پیدا می کنند پس در صورت نیاز می توان با استفاده از عمل جراحی عضو دچار شکستگی را قطع کرد. برای تسریع در بهبود شکستگی ها باید حتی الامکان از تحرک حیوان با کوچک کردن قفس جلوگیری کرده و می توان از غذاهای حاوی کلسیم مانند شیر خشک، ماست و پنیر در جیره غذایی حیوان استفاده کرد.

در موارد ضروری می توان با استفاده از روش­های ثابت کردن جراحی، استخوان دچار شکستگی شده را ثابت کرد. روش های جراحی در اینگونه موارد بسیار ظریف بوده و نیازمند تجربه بالایی در زمینه جراحی جوندگان کوچک می باشد. بنابراین توصیه می شود حتی الامکان از روش های غیر جراحی برای ثابت کردن استخوان دچار شکستگی استفاده گردد.

شکستگی همستر

 بریدگی و زخم­ها

زخم در همسترها اغلب بوسیله گاز گرفته شدن توسط همنوعانشان ایجاد می گردد ولی ندرتاً نیز دیده شده است که حیوان ناحیه ای از بدن خودش را گاز گرفته و زخمی نموده است. حالت اخیر اکثراً در موارد وجود خارش شدید در ناحیه ای از بدن مانند وجود انگل های خارجی و یا وجود درماتیت و آلرژی مشاهده می شود. در مورد زخم­های سطحی که حیوان می تواند آنجا را بلیسد نگرانی زیادی وجود ندارد زیرا ترکیبات موجود در بزاق باعث جلوگیری از ایجاد عفونت ثانویه می شوند ولی زخم­های بزرگتر و غیر قابل دسترسی برای حیوان جهت لیسیدن را حتماً باید ضد عفونی کرد که این عمل را می توان با بتادین انجام داد (روزی ۲ الی ۳ بار) . در مورد زخم­هایی که خونریزی دارند حتما با یک تکه گاز استریل موضع را فشار داده تا خونبندی انجام شده و سپس هر چه سریع تر به دامپزشک مراجعه شود. توصیه می شود که هیچگاه حیوان زخمی را کنار سایرین قرار ندهید زیرا بدون شک سایرهمسترها به آن حمله کرده و موجب زخمی شدن بیشتر و حتی مرگ همستر زخمی می گردند و حتی در بسیاری موارد مشاهده شده که همستر زخمی توسط سایر همنوعان خود به طور کامل خورده شده است. در مورد آبسه های ایجاد شده در بدن همستر که اغلب در اثر نزاع بین همنوعان خود بوجود می آیند نیز باید توسط دامپزشک چرک و محتویات آنها تخلیه شده و از آنتی بیوتیک مناسب استفاده گردد.


https://makian.shop/

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 2.7]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج