0

نکات مهم در تغذیه گربه

نکات مهم در تغذیه گربه

باید توجه کرد، گربه­ ها غذاهایی را که توسط صاحب خود تهیه می­گردد و روزانه طبخ می­شود، خیلی بیشتر پذیرا بوده و طعم آن را دوست دارند. ولی مصرف آن نمی­تواند تأمین ­کننده همه احتیاجات گربه را فراهم کند و لازم است از مواد معدنی، ویتامین­ها و اسیدهای چرب ضروری به همراه سبزیجات، روزانه در غذای آن­ها استفاده شود. لازم است توجه شود، در هنگام طبخ غذا، استخوان­های ریز در اختیار آن­ها قرار نگیرد، تامشکلاتی را برای گربه فراهم سازد و باعث مشکلات گوارشی و در نهایت به یبوست در گربه منجر گردد. در این پست نکات مهم در تغذیه گربه را بیان می کنیم.

نکات مهم در تغذیه گربه

  1. از استخوان­های ریز و کوچک که ممکن است خطراتی را در گربه ایجاد کند و باعث خفگی گربه گردد خودداری کنید.
  2. از دادن غذاهای کهنه و مانده شده پرهیز کنید. چون ممکن است باعث مسمومیت غذایی در گربه گردد.
  3. در مصرف تخم­ مرغ امساک کنید و در مجموع در هفته بیش از سه تخم­ مرغ بیشتر لازم نیست.
  4. از سفیده تخم­ مرغ خام در گربه خودداری کنید.
  5. از غذاهای خشک بیش از 10% کل جیره غذایی هرگز بیشتر استفاده نکنید.
  6. همیشه آب به مقدار کافی در دسترس گربه بگذارید و هر چند ساعت یک­بار آب را عوض کنید، به­طوری که همیشه آب تازه در اختیار گربه قرار گیرد.

نکات مهم در تغذیه گربه

انواع غذاهای مورد استفاده در گربه

1-استفاده از کنسروها

این نوع غذا دارای درصد بالایی از آب بوده و عمل هضم غذا به خوبی انجام می­گیرد و احتیاجات گربه را کاملاً تأمین می­نماید، ولی چون در هضم و جذب این­گونه مواد غذایی، دندان­ها زیاد نقش نداشته و نمی­توانند آن را کاملاً گوارده و با بزاق همراه سازند، معتقدند برای سلامت و استحکام دندان­ها زیاد مناسب نبوده و بهتر است همراه با سایر رژیم­های غذایی از آن­ها هم استفاده شود. اضافه کردن 25-20% از این نوع مواد کنسرو شده در رژیم غذایی گربه قابل قبول است.

2-غذاهای نیمه مرطوب

این نوع موادغذایی مانند کنسروها از درصد آب بالایی برخوردار است، تنها عیبی که ممکن است برای آن در نظر گرفته شود،مصرف آن­ها بوده که باید سریعاً بعد از باز کردن درب کنسرو مصرف شود و نمی­توان برای مدت طولانی آن­ها را نگه داشت، مگر این­که گربه­ های متعددی بخواهند از آن استفاده کنند و یا بسته­ های کوچک خریداری شود. توصیه شده در مدت 45- 30 دقیقه در اختیار گربه قرار گیرد و بعد از مدت مذکور از جلو آن برداشته شود، تا از نظر آلودگی مصون مانده و هرگز فاسد نگردد.

3-غذاهای خشک

این نوع غذاها دارای درصد آب کمتری بوده و حداکثر درصد آب در آن­ها از 10% تجاوز نخواهد کرد. ولی در عوض در استحکام و سلامت دندان­ها موثر بوده، برای تغذیه گربه خوب و هزینه چندانی را برای صاحبان گربه فراهم نخواهد کرد، ولی باید توجه داشت عمل هضم در آن­ها به سختی انجام می­گیرد. گربه ­ها بعد از مدتی طعم آن را پذیرفته و آن را قبول خواهند کرد. ولی در ابتدا زیاد مورد استقبال گربه ­ها قرار نگرفته و با گذشت زمان خوشمزه بودن آن را حس خواهند کرد و پذیرای آن می­شوند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج