0

معرفی بیماری های دستگاه گوارش سگ:استفراغ سگ

استفراغ سگ

 

اگر به هر علتی احساس کردید حيوان شما بیمار شده و یا در وضعیت طبیعی قرار ندارد، بهتر است او را جهت معاینه نزد دکتر دامپزشک ببرید. برای دستیابی به تشخیص درست، قبل از هر چیز مشاهدات صاحب حیوان از وضعیت جسمی و روند بیماری سگ خود مورد توجه قرار می گیرد. دادن شرح حال کامل و جامع و بیان تغییر حالت حیوان توسط صاحب او می تواند کمک شایانی در تشخیص باشد در ادامه به معرفی بیماری های دستگاه گوارش سگ  ، استفراغ سگ ها می پردازیم.

بیماری های دستگاه گوارش

وظیفه اصلی دستگاه گوارش اخذ غذا، خرد کردن، نرم کردن، هضم و جذب آن به منظور تأمین انرژی و مواد اولیه مورد نیاز برای ادامه زندگی و انجام فعالیت های روزانه می­باشد. اختلالات دستگاه گوارش منجر به کاهش فعالیت یا توقف روند فوق شده و مشکلات عمده ای را برای حیوان بوجود می آورد. در این بخش به مهمترین بیماری­های گوارشی در سگ ها اشاره شده است.

استفراغ

استفراغ یا برگرداندن غذا، در واقع علامتی حاکی از وجود یک اختلال در دستگاه گوارش حیوان بوده و به علل متعددی ممکن است ایجاد شود. استفراغ مداوم و شدید همراه با انقباضات شکم و نیز ترشح بزاق، بالا آوردن مواد غذایی به همراه خون، مواد خارجی و یا انگل­ها، اوغ زدن های مکرر بدون آنکه چیزی از دهان حیوان خارج شود و همراه شدن این حالات با اسهال، سرگیجه، بی حالی، تب و عدم خوردن غذا، همگی دلایلی بر وجود بیماری های گوارشی در حیوان بوده و در این حالت باید هر چه سریع تر به دامپزشک مراجعه شود. چنانچه استفراغ فقط یک یا دو بار صورت گیرد، دیگر تکرار نشود و هیچ علامتی حاکی از وجود حالت کسلی و بیماری در سگ مشاهده نگردد، نگران کننده نخواهد بود. زیرا این حالت گهگاه به شکل طبیعی در سگ­ها به دنبال هیجان و فعالیت شدید یا خوردن غذای سنگین و نامطبوع رخ می دهد. در صورت مشاهده این حالت بهتر است برای مدت ۱۲ تا 24 ساعت به حیوان خود غذا ندهید، کمی یخ در اختیار او قرار داده و به مدت چند روز از غذاهای نرم و آب پز مثل تخم مرغ آب پز، برنج نرم، سبزیجات پخته و گوشت آب پز که چرب نباشد جهت تغذیه حیوان استفاده نمایید.

استفراغ سگ

استفراغ ممکن است ناشی از بیماری های عفونی، انسداد و پیچ خوردگی دستگاه گوارش، زخم های گوارشی، سرطان، نارسایی کلیوی، نارسایی کبدی، نارسایی غدد فوق کلیه و سایر بیماری ها باشد. به این قضیه نیز باید توجه کرد که گیر کردن استخوان در گلو یا معده سگ نیز می تواند حالت تهوع مداوم و عدم میل به غذا را در او ایجاد نماید. بنابر این بهتر است از استخوان­های نازک و شکننده همچون اسکلت مرغ در غذای سگ­ها بخصوص سگ های نژاد کوچک استفاده نکنید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج