0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه دارای خط­های قرمز ایرانی

گربه دارای خط­های قرمز ایرانی

گربه دارای خط­های قرمز ایرانی دارای جذابیت بسیار زیادی برای پرورش­دهندگان، دوست­داران و علاقه ­مندان گربه دارد، به­طوری که بعضی از این تولیدکنندگان توانسته ­اند، چند نمونه بسیار جالب، قرمز مسی رنگ را به حد کمال رسانیده، این نژاد نبایستی با نوع، گربه زرد رنگ متمایل به قرمز روشن، اشتباه گرفته شود. در ادامه به بررسی این نژاد می پردازیم.

دارای خط­های قرمز ایرانی (Presian’s – Red Tabby- cat)

در رده گربه­ های خط­ دار، نوارهای رنگی نقش مهمی را ایفا می­کنند، این نوارها از بالا به سمت پایین و از پایین به سمت پهلوها و پشت باید ادامه یابند، و رنگ زمینه قرمز و خطوط با نوارهای آن به رنگ قرمز تیره باشند.

با خصوصیاتی که برای این نژاد گفته شد و با تداخل رنگ زمینه، با این خطوط، تشخیص نوارها گاهی مشکل می­باشد. در صورتی که این نژاد پشتی قوز مانند و سری باریک­تر نسبت به دیگر گربه­ های موبلند داشته باشد و گوش­های بلند و چشمان کوچک گود افتاده، و قدری از رنگ سفید برخوردار باشد، از معایب آن به شمار می­رود، و نمی­تواند آن را در بین گربه­ های موبلند از نوع خوب و زیبنده قلمداد نمود.

بعضی اوقات نقطه­ هایی سفید، ستاره­ای شکل زیر چانه و روی سینه و همچنین در قسمت زیر شکم در او ظاهر می­گردد. که از نظر پرورش­دهندگان دارای نقاط ضعف و جزء معایب این نژاد به حساب می­آید و ممکن است این نقطه­ ها در نسل­های بعدی مشکلاتی را از نظر تولیدکنندگان در این نژاد به وجود آورد.

استاندارد

  • رنگ و نشانه­ ها: رنگ زمینه قرمز، خطوط و نوارها قرمز پررنگ که به طور واضح آشکار می­باشد و خطوط در سینه و پاها و دم ادامه دارد.
  • پوشش: بلند و انبوه و ابریشمی، دم کوتاه و افشان بدون سفیدی در ناحیه­ انتهایی آن.
  • بدن: محکم و گردو توپی با پاهای کوتاه.
  • سر: پهن و گرد، گوش­های کوتاه که کاملاً در جای مناسب خود قرار گرفته، بینی پهن و کوتاه و گونه­ های کاملاً گرد و پر.
  • چشم: بزرگ، گرد یا رنگی مسی رنگ، درخشان و پرزرق و برق.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج