0

آشنایی با نژاد گربه ­های موکوتاه:گربه سفید اروپایی

White Blue- eyed cat

گربه سفید اروپایی داشتن رنگ سفید یک دست بدون رگه از سایر رنگهای دیگر، داشتن چشمان گرد، بزرگ و آبی روشن، نژاد بسیار جذابی را به وجود آورده است، به ­طوری که اخیراً بسیاری از مردم مشتاق به داشتن یکی از آن­ها گردیده ­اند. متأسفانه به دلیل کری در این گربه که در هر دو نژاد، چه موبلند و چه موکوتاه چشم آبی، مشاهده می­شود وبه خاطر مشکل بودن پرورش دادن گربه سفید با چشمان آبی روشن، مطابق با استاندارد بین­ المللی، امروزه تعداد بسیار کمی از آن­ها پرورش یافته­ اند. در ادامه به بررسی این نژاد می پردازیم.

گربه سفید اروپایی با چشمان آبی (White Blue- eyed cat )

مسئله­ ای که بسیار عجیب و سوال­ برانگیز به نظر می­رسد، وجود بچه گربه­ هایی است که با پوشش سر مشکی از بدو تولد به دنیا می­آیند و احتمالاً کر می­باشند، ولی رنگ مشکی در این بچه­ گربه­ها به تدریج از رشد کافی برخوردار می­شوند، تغییر رنگ داده و به رنگ سفید مطلق متمایل می­شود.

این نژاد بسیار تمیز و دوست­داشتنی بوده و نیاز به رسیدگی دایم روزانه داشته، تا بتواند ظاهر کاملاً فریبنده و زیبا از خود به معرض نمایش بگذارد، با توجه به پوشش سفید، لازم است روزانه خوب برس زده شود، تا اگر لکه­ای وجود داشته باشد برطرف گردد، این نژاد موکوتاه، علاقه وافری به حمام کردن دارد، به­طوری که می­توان او را در یک وان حمام نشانده و با استفاده از شامپوی مخصوص کودکان و یا صابون­هایی که قدرت قلیایی زیادی ندارند و دارای کف بسیار و کیفیت بالا است، شستشو داد، باید دقت نمود در هنگام استحمام، آب داخل گوش حیوان نگردد، برای جلوگیری از آب رفتن داخل گوش، استفاده از یک قطعه پنبه اغشته به روغن پارافین و یا گلیسیرین کفایت می­کند، اصولاً این نژاد از گربه­ ها، خیلی راحت بوده و در وان می­نشینند و با آب بازی می­کنند، بنابراین امکان شستشو و خشک کردن را به راحتی به صاحب خود می­دهد.

بیشتر گربه­ های موکوتاه به علت حساس بودن به سرماخوردگی، ذاتاً میل به حمام رفتن ندارند و خیلی خوب از حمام گرفتن استقبال نمی­کنند.البته دو استاندارد مخصوص این نژاد در مورد چشمان این نژاد به شرح زیر می­باشد.

استاندارد

رنگ: کاملاً سفید بدون هرگونه رگه، لکه از رنگ­های دیگر.

چشم: گرد، بزرگ، آبی روشن شفاف و درخشان.

نژاد گربه سفید اروپایی با چشمان نارنجی (White ornge- eyed cat )

این گربه کاملاً سفید با چشمان نارنجی فقط از نظر رنگ چشمان با گربه نژاد سفید چشم آبی فرق دارد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 1]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج