0

بررسی قدرت شنوایی در گربه

قدرت شنوایی در گربه

جهت انجام معاینات کلینیکی و یا کوتاه کردن ناخن در گربه­ها، لازم است از صاحب گربه کمک گرفت، تا او را در آغوش گرفته و بتوان معاینه و یا کوتاه کردن ناخن را انجام داد. برای این منظور، صاحب گربه با یک دست پوست ناحیه گردن گربه را از ناحیه پشت در دست گرفته و با دست دیگر قسمت پایینی ناحیه گردن را طوری در روی بدن گربه قرار داده که از امکان هرگونه فرار و یا پنجول و چنگ زدن در او سلب گردد. در پست قبلی در مورد نحوه کوتاه کردن ناخن­ها در گربه مطالبی را بیان کردیم در این پست با قدرت شنوایی در گربه آشنا می شویم.

قدرت شنوایی در گربه

تمام حیوانات اهلی قدرت و ظرفیت شنیدن صداها را در محیط زیست خواهند داشت، این صداها در برقراری ارتباط با محیط خارج در حیوانات از اهمیت زیاد برخوردار است.

شنوایی در پستانداران و پرندگان عموماً بیش از سایر حیوانات توسعه یافته است، به طوری که این حیوانات به طور مؤثری اطلاعات صوتی را از محیط اطراف خود گرفته، آن را به پیام­های عصبی تبدیل کرده و پس از آن به سیستم اعصاب مرکزی منتقل می­نمایند.

اصولاً یک گربه در ابتدا کَر به دنیا می­ آید و تا حدود روز دهم زندگی­اش، گوش­هایش بسته است و پس از آن، آنچه او می­شنود، یک نفوذ و کم صدا، می­باشد، که با آنچه او می­شنود بر روی حافظه ­اش تطبیق می­یابد، زمانی که بالغ می­شود، به تدریج شنوائی­اش قوی­تر شده و به حداکثر خود می­رسد.

قدرت شنوایی در گربه

اولین بار گالتون کشف کرد، سگ و گربه می­توانند امواج ماوراء صورت را به خوبی بشنوند، بعداً دانشمند دیگری طی ارائه نموداری به طور مقایسه­ای میزان و قدرت شنوایی را در انسان، سگ و گربه با هم مقایسه کرد و آن را به صورت نموداری ارائه داده در این نمودار میزان دامنه شنوایی در سگ 15HZ تا بیش از 50/000KHZ مشخص شده که در مقایسه با گربه و انسان، از قدرت شنوایی و دقت زیاد در تشخیص صدا برخوردار است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 4]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج