1

غذاهای نامناسب برای مرغ عشق

از جمله غذاهای نامناسب برای مرغ عشق ، هر نوع غذای سرد که تازه از یخچال خارج شده باشد، نا مناسب می باشد و برای تغذیه به پرنده مضر است. هرگز میوه یا سبزی پوسیده یا کپک زده را با جدا کردن بخش های بد به پرنده ندهید، زیرا باکتری ها و قارچ­های عامل کپک زدگی به چشم ما نمی آیند و ممکن است هزاران باکتری یا قارچ به قسمت­های ظاهراً سالم میوه ها و سبزی­ها آغشته باشد. در این پست ویژگی های غذاهای نامناسب برای مرغ عشق به طور کامل ذکر می گردد.

غذاهای نامناسب برای مرغ عشق

غذاهای پُرنمک و پرادویه و نیز نمک، ادویه یا قند و شکر – روزانه تغذیه قند به اندازه گوگرد سر یک چوب کبریت با نصف قاشق چایخوری چای کمرنگ به مرغ عشق بلامانع است.
نمک مصرفی در هر روز به اندازه گوگرد سر یک چوب کبریت برای پرنده ای در اندازه مرغ عشق کافیست. بدیهی است که مصرف قند حتی به اندازه مذکور، برای مرغ عشق ضرورت ندارد، اما چنانچه بخواهیم از آن به عنوان یک غذای تشویقی استفاده کنیم، در اندازه مذکور بلامانع است. همچنین نصف قاشق چایخوری چای کمرنگ، برای مرغ عشق مفید است، زیرا چای منبع خوبی از عنصر منگنز است و منگنز یک عنصر ضروری کم نیاز برای بدن است و کمبود آن در پرندگان موجب عارضه ای به نام «دررفتگی وتر آشیل» می شود.

شکلات، آبنبات و دیگر شیرینی ها برای مرغ عشق هیچ ضرورتی ندارد. مقدار بسیار جزیی این مواد، برای پرنده مشکلی ایجاد نمی کند، ولی مصرف زیاد آنها مضر است.

هفته ای سه بار و هربار نصف قاشق چایخوری زرده تخم مرغ آب پز سفت + کمی پنیر برای مرغ عشق مفید است. مجموع کره یا خامه تغذیه شونده به مرغ عشق، نباید از یک هشتم قاشق چایخوری در هفته تجاوز کند. به هنگام جفتگیری و به خصوص تخمگذاری ماده ها؛ مقادیر کره، خامه، پنیر و زرده تخم مرغ در حدود ذکر شده بایست به جای یک بار در هفته، به دو بار در هفته افزایش یابد.

نوشابه های الکلی، نوشابه های گازدار و قهوه برای تمام پرندگان، حیوانات و انسانها مضر است.

از غذاخوری های اتوماتیک به علت احتمال گیر کردن غذا در محل خروجی غذا و بند آمدن راه خروج غذا استفاده نکنید یا اگر می کنید، از خروجی گشاد آن مطمئن شوید و همیشه مراقب آن باشید.

مرغ عشق ها نیز به عنوان اعضایی از خانواده بزرگ طوطی ها، دارای دو انگشت در جلو و دو انگشت در عقب هر دو پای خود هستند و می توانند چیزهای کوچک را بین انگشتان عقب و جلو بگیرند. اما منقار آنها بسیار کوچک است و نمی توانند حریف برخی از اشکال غذایی و تکه های بزرگ غذاها و غذاهای سخت شوند. بنابراین صاحب مرغ عشق باید انواع غذاها را متناسب با اندازه پاها و منقار آن ارائه کند.

به طور مثال، بسیار دوست دارد که توت فرنگی و دانه های داخلی آن یا حبة انگور را بخورد، اما مشروط بر آنکه صاحبش چنین میوه ها را با دست نگهدارد یا آنها را نصف کند که لای انگشتان مرغ عشق جای بگیرد. مرغ عشق چنان حبه انگور را دوست دارد که اگر شما نصف آن را جلویش نگهدارید، منقار خودش را عمیقاً در آن فرو می کند و آبش را می مکد.

غذاهای نامناسب برای مرغ عشق

برخی از مرغ عشق ها به دلیل ناآگاهی صاحبانشان، برای سال ها از خوردن غذاهای تازه میوه ها و سبزیها محروم می مانند. علت آن است که در ابتدا آنها عادت به خوردن میوه و سبزی نداشتند و صاحبانشان پنداشته­ اند که خوراکشان فقط از مخلوط بذور تأمین می شود. التبه مخلوط بذور متنوع به دلیل در بر داشتن بذور مختلف، تأمین کننده نیازهای غذایی مرغ عشق است، ولی حیف است که مرغ عشق زندگی اش را بدون میوه و سبزی بگذارند.

خاصه آنکه اگر بذور موجود در مخلوط نامرغوب باشد، ممکن است از لحاظ برخی مواد غذایی کمبود داشته باشد. هم اکنون در کشور ما عده زیادی از مبتدیان که فقط به منظور ایجاد یک سرگرمی غیر حرفه ای و معمولاً برای بچه های خود اقدام به خرید پرندگان زینتی می کنند، یا به علت راهنمایی شدن ناصحیح یا راهنمایی نشدن و مطالعه نکردن، خیال می کنند که خوراک کبوتر فقط از گندم، خوراک قناری و فنچ فقط از ارزن و خوراک طوطی ها فقط از تخمه آفتابگردان تأمین می شود و این پرندگان به خوراک های دیگر نیاز ندارند. اما یک بذر به طور قطع کمبودهای زیادی دارد که دیر یا زود پرنده را بیمار می کند و آن پرنده در اثر سوء تغذیه می میرد.

برای پرندگان مخلوط بذور متنوع و بسیار مرغوب، ممكن است کفایت نیازهای غذایی آنها را تا حد جزیی بکند، ولی مصرف میوه ها و سبزی ها حتما مورد نیاز آنهاست. اگر پرنده شما عادت به خوردن میوه ها و سبزی ها نداشته باشد، باید با ارائه این غذاها به دفعات مکرر، آنها را عادت دهید. یکی از راه­های تغذیه هر نوع غذای جدید که مرغ عشق احتمالاً از خوردن آن امتناع می کند، خوردن همان غذا توسط صاحب طوطی و جلوی آن است تا ببیند و نسبت به آن غذا اعتماد پیدا کند و برای خوردن آن مشتاق شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 6 امتیاز از مجموع: 4.2]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سیروس گفت:

    ممنون. نوشته روان و ساده باشد. مرغ عشق را با لیمو انداخته اید. با هویج و سیب بیاندازید.

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج