0

معرفی داروی کتوپروفن و لاکتولوز در طیور

معرفی داروی کتوپروفن و لاکتولوز در طیور

در مقاله پیشین به معرفی داروی داکسی سایکلین و انیل کونازول در طیور پرداختیم. در این معرفی داروی کتوپروفن و لاکتولوز در طیور و تداخل داروی  آن ها را بررسی میکنیم.

 

کتوپروفن                                                                                                  KETOPROFEN

نام تجاری

کتوفن، آنافن (در دامپزشکی و اورو دیس KT – (در پزشکی)

گروه دارویی

داروی ضددرد- ضدتب – ضدالتهابی غیر استروئیدی (NSAID)

موارد مصرف

کتوپروفن، یک داروی NSAID با اثرات قوی ضددردی و ضدتب است. این دارو باعث مهار مسیرهای التهابی سیکلواکسی­ژناز و لیپوکسی ژناز می شود. کتوپروفن برای کنترل تب و دردهای حادّ، تحت حادّ و مزمن ناشی از بیمای های عضلانی – اسکلتی مصرف می­شود. شروع اثر دارو طی ۳۰ دقیقه پس از تجویز از راه­های عمومی دارو و یک ساعت پس از تجويز خوراکی آن رخ می دهد برخی محققین کتوپروفن را در پرندگان به عنوان یک داروی ضددرد معرفی کرده اند.

تداخل های دارویی

نباید داروهای NSAID را همراه با سایر کورتیکوستروئیدی مصرف نمود. کورتیکوستروئیدها نشان داده شده اند که اثرات سوء لوله گوارشی کتوپروفن را تشدید می کنند. بعضی از داروهای NSAIDs ممكن است با اثر داروهای مدار و وقفه دهنده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE)،تداخل نمایند.

معرفی داروی کتوپروفن و لاکتولوز در طیور

لاکتولوز                                                                                                         LACTULOSE

نام تجاری

سِفولاک، کرونولاک، کولاک، کانستولوز، اِنولوز و کریستالوز

گروه دارویی

داروی ملیّن

موارد مصرف

لاکتولوز،در پرندگان ممکن است به عنوان محرک اشتها و کمک به تولید مجدد فلور طبیعی روده نیز مؤثر باشد. دارو به عنوان جزیی از درمان کمکی برای انواعی از حالات بالینی در انواع گونه های پرندگان بکار رفته است. لاکتولوز به طریق خوراکی برای درمان افزایش آمونیاک خون (انسفالوپاتی کبدی) تجویز می شود. همچنین لاکتولوز را برای ایجاد اثر ملیّنی اش، برای درمان یبوست، خوراکی می توان تجویز نمود.

تداخل های دارویی

لاکتولوز را نبایستی با سایر مليّن­ها بکار برد. تجویز آنتی های خوراکی (غیر قابل جذب) ممکن است اثرات اسیدی کنندگی کولونی را،کاهش دهند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت.
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج