0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد رتریور

سگ نژاد رتریور Retriever

لغت رتریور به معنای پس گرفتن و از نو به دست آوردن است و از آنجا که این سگ توانایی فوق العاده ای در یافتن و جمع آوری شکارهای مجروح دارد، به این نام مشهور شده است. این نژاد دارای انواع مختلفی است که همگی آنها دارای پوزه و فک­های قدرتمندی هستند. در ادامه به معرفی یکی دیگر از سگ های شکاری سگ نژاد رتریور می پردازیم. در زیر به مهمترین آنها اشاره شده است

سگ نژاد رتریور Retriever

رتریور طلایی Golden Retriever

در اواخر قرن ۱۹ میلادی فردی به نام لرد توید ماس، این نژاد را جهت بازیابی شکار مرغابی در ملک شخصیش که در نزدیکی شهر ایورنس اسکاتلند واقع بود، پرورش داد. گاهی از آن جهت شکار ماهی در سواحل دریا و رودخانه ها نیز استفاده می شده است. این نژاد در اوایل دهه ۱۹۰۰ برای اولین بار در مسابقاتی در انگلیس به نمایش گذاشته شد. امروزه این سگ دارای گستردگی وسیعی در جهان بوده و علاوه بر شکار، به عنوان سگ راهنمای نابینایان، ردیاب و کاوشگر دارو و مواد مخدر و نیز به عنوان سگ خانگی بسیار دوست داشتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات ظاهری: از لحاظ ظاهری، سگی با اندام های عضلانی و گوش­هایی بلند و آویزان است. متوسط قد حیوان نر 56 تا 61 سانتی متر و حيوان ماده ۵۱ تا 56 سانتی متر بوده و از وزنی معادل ۲۹ تا 34 سانتی متر برخوردار است. سطح بدن از موهایی پر پشت و بلند که گاه صاف و یا ژوليده است، پوشیده شده و به رنگ­های زرد طلایی تا کرم رنگ دیده می شود. این پوشش خاصیت ضد آب نیز دارد.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی آرام، هوشیار و مهربان بوده و نسبت به صاحب خود بسیار وفادار است. با بچه ها به خوبی مدارا کرده و اخت می شود، اما نیاز به آموزش صحیح و دقیقی دارد تا انرژی و مهربانی زیادش به مسیر مناسب و کنترل شده ای هدایت شود. در عین حال از توانایی آموزش پذیری بسیار خوبی نیز برخوردار است کرک­های بدنش زیاد بوده و به همین دلیل نگهداری آن در منزل می تواند مشکل باشد. متوسط طول این حیوان ۱۲ تا ۱۳ سال است.

رتریور لابرادور Labrador Retriever

اصلیت این سگ به جزیره نیوفانلند می رسد و در حمل شکار، به ماهیگیران این منطقه کمک می کرده است. در قرن ۱۹ میلادی، عده ای از زمین داران محلی تعدادی از آنها را جهت حمل کیسه های نمک از کشتی به ساحل تعلیم دادند. آمیزش این نژاد با سایر سگ­های ورزشی انگلیسی، آن را ابتدا به سگ شکار و بعد به یک سگ تمام عیار عملیاتی مبدل کرد. از این حیوان امروزه در ارتش، جهت ردیابی داروهای قاچاق و نیز به عنوان سگ ردیاب در معادن استفاده می شود.

مشخصات ظاهری: این حیوان في الواقع یک سگ قدرتمند با بنیه خوب محسوب می شود. دارای سری پهن، آرواره هایی قوی و گردنی تنومند است. متوسط قد بدن حیوان نر 56 تا ۵۷ سانتی متر و حيوان ماده 54 تا 56 سانتی متر بوده و وزنی معادل ۲۸ تا ۳۱ کیلوگرم دارد. سطح بدن پوشیده از موهایی کوتاه و زبر بوده که به رنگ سیاه تا جگری و یا زرد یکدست دیده می­شود. این موها دارای خاصیت ضد آب نیز هستند.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی شجاع، قابل اعتماد، صبور، مهربان و سخت کوش بوده، بسیار آرام و برون گراست و در اطاعت پذیری شهرت زیادی دارد. بسیار سازش پذیر بوده و حس وفاداری او مثال زدنی است. به خوبی تربیت می شود و مناسب نگهداری در خانه نیز می باشد. رفتار خوبی با کودکان دارد و عاشق ورزش و تحرک است. بسیار خوش خوراک بوده، از این رو باید مراقب رژیم غذایی او بود، زیرا شدیدا مستعد چاقی است. متوسط طول عمر آن ۱۳-۱۲ سال می باشد.

رتریور قرمز چساپیک Chesapeake – Bay – Retriever

منشأ آن آمریکای شمالی بوده و از گذشته های دور جهت شکار اردک و مرغابی استفاده می شده است. مشخصات ظاهری: حیوانی با بدنی عضلای و قوی است. متوسط اتفاع بدن در نرها ۵۸ تا 66 سانتی متر و در ماده ها ۵۳ تا 61 سانتی متر بوده، وزنی معادل ۲۸ تا ۳۱ کیلوگرم داشته و به رنگ بلوطی تیره تا قرمز و یا زرد دیده می شود

خصوصیات اخلاقی: حیوانی باهوش، شجاع و مهربان بوده، عاشق حضور در میان انسان هاست و از بودن در کنار آنها لذت می برد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج