0

راهنمای مصرف دارو ها در سگ:نحوه مصرف شربت ها

در صورت وجود هر نوع بیماری، دکتر دامپزشک بنا بر تشخیص خود، داروهایی را برای بهبود وضعیت حیوان تجویز خواهد کرد. تجویز این داروها ممکن است در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن حیوان برای مقابله با بیماری بوده و یا برای مهار و سرکوب عامل بیماری باشد. توصیه برای مصرف دارو به هر دلیل که باشد، باید طبق دستور دکتر و در زمان­های توصیه شده مصرف شود تا اثر درمانی مورد نظر را به شكل رضایت بخشی داشته باشد. ذر ادامه این پست نحوه مصرف شربت در سگ را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

مصرف داروها

طیف داروهای آنتی بیوتیکی، از نظر مصرف در زمان های توصیه شده از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و مصرف خودسرانه یا بدون برنامه آنها، نه تنها ممکن است در بهبود بیماری مؤثر نباشد، بلکه می تواند روند درمان را نیز مختل کرده و حیوان را در وضعیت بدتری قرار دهد. داروهای دیگر نیز با توجه به ساختار مولکولی آنها و تأثیری که بر دستگاهای مختلف بدن می گذارند، از اهمیت متفاوتی در رعایت زمان دقیق مصرف برخوردار هستند. بعضی از این داروها حتما باید توسط دکتر دامپزشک و در کلینیک دامپزشکی برای حيوان مصرف شوند و مصرف برخی دیگر از آنها بر عهده خود شما بوده، نوع دارو و طریقه مصرف آن بوسیله نسخه درمانی به شما ابلاغ خواهد شد. تهیه برخی از این داروها به دلیل مشابهت آنها با داروهای انسانی، از داروخانه های انسانی امکان پذیر است و برخی دیگر باید از داروخانه های دامپزشکی تهیه شده و یا توسط کلینیک دامپزشکی در اختیار شما قرار می گیرد.

نحوه مصرف شربت در سگ

شربت ها

اکثر داروهای تجارتی موجود در بازار، در انواع مختلفی تهیه می شود و بسیاری از داروها، علاوه بر آمپول و قرص، بصورت شربت های خوراکی جهت استفاده برای اطفال و کودکان نیز تولید می­شود. اغلب این شربت­های خوراکی به دلیل اینکه برای مصرف کودکان ساخته شده اند، شیرین و خوشمزه هستند و در صورتی که به هر دلیل دادن قرص به حیوان برای شما امکان پذیر نباشد، در صورت وجود آن دارو بصورت شربت و صلاح دید دکتر دامپزشک، می توانید از آن برای ادامه روند درمان استفاده کنید. بعضی از شربت ها بصورت محلول ساخته شده اند و برخی دیگر حالت سوسپانسیون دارند. به این معنی که داروی مؤثر در آنها ته نشین می­شود و قبل از مصرف، باید شیشه محتوی دارو را چندین بار تکان دهید تا دارو درون مایع موجود حل شود. بعضی از شربت ها پس از باز شدن درب آنها باید در یخچال نگهداری شوند. نوع شربت­ها و طریقه نگهداری و مصرف آنها روی برچسب شیشه دار و نوشته شده است. برای خوراندن شربت، می توانید از سرنگ استفاده کنید. همانطور که در مورد خوراندن قرص محلول در آب بیان شد، با یک سرگ خالی که سوزن آن جدا شده باشد، مقدار لازم از دارو را که توسط دامپزشک تجویز شده و در نسخه درمانی ذکر شده، کشیده و به حیوان بخورانید. مثلاً اگر لازم است ۳ سی سی از شربت را به حیوان بدهید، با یک سرنگ ۵ سی سی مقدار ۳ سی سی دارو را بر حسب اعداد مندرج روی سرنگ بکشید، سر حیوان را در دست گرفته و از قسمت انتهایی لب­ها، دارو را به آرامی داخل دهان حیوان خالی کنید. این کار باید به آرامی انجام شود و مطمئن شوید که سگ شما در حین این عمل دارو را می بلعد. از تخلیه ناگهانی شربت داخل دهان حیوان جدا خودداری کنید.


 

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج