0

بیماری اریزیپلاس غاز (علایم،پیشگیری،درمان)

تصویر پیدا نشد !

بیماری اریزیپلاس غاز عموماً حاد است و گله های غاز بطور اتفاقی به بیماری مبتلا می شوند. در پرندگان جوان و بالغ عامل بیماری باکتری اریزی پلئوتریکس روزیئو پاتیا است. شیوع این بیماری که از لحاظ اقتصادی مهم است در گونه های طیور، به استثناء بوقلمون، غیر معمول است ولی در بعضی موارد در غاز هم گزارش شده است. در ادامه به این بیماری و علائم و درمان آن می پردازیم.

این باکتری میتواند بیش از ۵۰ گونه حیوانی را آلوده کند و از این لحاظ تا اندازهای بی نظیر است. همچنین می تواند باعث آلودگی انسان شود. افرادی که با حیوانات آلوده کار می کنند باید نکات ایمنی کار را مورد توجه قرار دهند زیرا عوامل عفونی معمولاً از طریق خراشیدن یا زخمی شدن وارد بدن می شود. آلودگی انسان می تواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود.

علائم

بیماری باعث کسلی، اسهال، حرکت ناگهانی و سپتی سمی عمومی در غازها می شود.

درمان

آنتی بیوتیک های انتخابی علیه این بیماری پنی سیلین با فرمهای عمل سریع است که با هم می توانند علیه باکتری های اریزی پلاس عمل کنند. چون بیماری اریزیپلاس غاز به شکل اسپور است لذا معمولاً واکسيناسيون رایج توصیه نمی شود، با این حال در مناطقی که بیماری شایع است و مخصوصاً در گله های مادر، واکسیناسیون توصیه می شود. پرنده هایی که از عفونت حاد نجات می یابند مجدداً درجه بالای مقاومت به این بیماری را به دست می آورند.

بیماری اریزیپلاس غاز


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج