0

بررسی مشکلات رفتاری در گربه

مشکلات رفتاری در گربه

گربه­ ها از خصوصیات رفتاری متفاوتی برخوردارند، این تنوع ­پذیری در خصوصیات رفتاری، از گربه­ ای به گربه دیگر قابل تغییر بوده، ولی بی شک با خصوصیات اخلاقی و نژادی آن­ها همیشه قابل تطبیق است. در پست های قبلی کلیاتی در مورد گربه بیان کردیم. درادامه مشکلات رفتاری در گربه میپردازیم.

مشکلات رفتاری در گربه

گربه­ ها را می­توان، در اثر آموزش و تعلیم دادن و تمرین­ های پی­ در پی به انجام کارهایی وادار ساخت، به عنوان مثال عمل شکار کردن در گربه­ ها از ابتدا به صورت غریزی نبوده، بلکه گربه ­ها این کار را در مجاورت گربه ­ها به تدریج یاد گرفته ­­اند و برای آن مدت­ها وقت صرف کرده ­اند، تمرین کرده تا بر این کار چیره دست شده ­اند. شما هرگز در بچه گربه­ هایی که از مادرانی متولد شده ­اند که میل به شکار کردن در آن­ها نبوده، نمی­توان شکار کردن را به آن­ها یاد داد.

گربه­ ها را نمی­شود برخلاف بسیاری از حیوانات از جمله سگ به وسیله تشویق و تنبیه وادار به اطاعت نمود، زیرا گربه ­ها تنها کارهایی را انجام می­دهند که مایل به انجام آن باشند، اصولاً گربه­ ها از منش و طبع بالایی برخوردارند، و بسیار پرتوان، چالاک و در عین حال مستقل می­باشند.

گربه به عنوان یک حیوان تکامل یافته و نیرومند، می­تواند به صورت اهلی زندگی کند و این نشان دهندۀ آن است که گربه­ ها، می­توانند به راحتی از خود محافظت کرده، حتی غذای خود را به دست آورند. بنابراین اگر بگوییم گربه کامل­ترین حیوانات اهلی خانگی در روی این کره زمین است، سخنی به گزاف نگفته ­ایم، با وجود این، به منظور برقرای ارتباط با گربه به نکته­ های زیر باید توجه کرد.

راههای ارتباط با گربه

1-اگر شما فرد زودرنج و حساسی هستید، گربه­ای انتخاب کنید که هرگز جسور و سرکش نباشد، در این مورد انتخاب گربۀ ایرانی که دارای خطوط نقره بوده و با روحیه و حالات شما سازگارتر است چون طبعاً حیوانی آرام، مطیع و دوست­ داشتنی است.

2-در صورتی که کار شما ایجاب می­کند، که پیوسته در مسافرت باشید، سعی کنید گربه سیامی چشم آبی را انتخاب کنید، چون تغییر محل زندگی او را ناراحت نکرده و با آن کنار می­آید.

3-چنانچه در آپارتمان زندگی می­کنید، ممکن است گربه شما دچار افسردگی شود، بنابراین بهتر است برای او یک همدم و یک هم بازی انتخاب کنید.

4-اگر قصد ازدیاد حیوان خانگی را نداشته باشید، بهتر است آن را عقیم کرده و واکسن­های مورد نیاز او را با مشورت یک دکتر دامپزشک انجام دهید، بهترین زمان برای واکسیناسیون در سن 8 هفتگی بوده و عقیم کردن را در سن 6 هفتگی انجام دهید.

5- در زمانی که گربه خود را عقیم کردید، باید مراقب تغذیه آن باشید، تا بیش از حد چاق نشود، چون با چاق شدن، جست و خیز خود را از دست داده و تنبل و بی تحرک خواهد شد.

6-در صورتی که در خانۀ خود بچه کوچک دارید، لازم است گربه ­ای داشته باشید که سن آن بالای 6 ماهگی باشد و بتواند در مقابل بچه­ ها از خود مواظبت کند. گربه ­های کوچک اگر چه ملوس، دوست­داشتنی و بازی­گوش هستند ولی اگر به طور نادرست با آن­ها برخورد شود، لطمات جدی به آن­ها وارد خواهد آمد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج