4

تجهیزات ضروری قفس کاسکو(درخت،نشیمنگاه و قفس مسافرتی)

درخت قفس - تجهیزات ضروری قفس کاسکو

تجهیزات ضروری قفس کاسکو برای بازی و سرگرمی کاسکو درون قفس، علاوه بر چند نشیمنگاه معمولی، چیزهایی مثل نردبان، درخت قفس کاسکو ، قفس مسافرتی ، تاب و اسباب بازی هایی بر روی آنها ضروری است. اگر قفس کاسکو بزرگ باشد و دارای چند نشیمنگاه و وسایل بازی کافی باشد، کاسکو خودش را با آنها سرگرم می کند و همیشه خوشحال و سرحال خواهد بود. متأسفانه برخی از مردم کاسکو را با هر قیمتی که بخرند، در خرید قفس و تجهیزات سرگرمی داخل آن سهل انگاری و شاید صرفه جویی می کنند. در ادامه تجهیزات ضرروری برای سرگرمی کاسکو و دلایل خرید قفس مسافرتی کاسکو می پردازیم.

تجهیزات ضروری قفس

بیشتر مردم خیال می کنند که یک قفس مکعب مستطیلی با ارتفاع بیش از پهنا (در حالی که باید پهنای آن بیش از ارتفاعش باشد) و دارای یک چوب نشیمنگاه، برای کاسکو کافی است. این در حالی است که مردم ما با عشق شگفت انگیزی که نسبت به کاسکو دارند، اگر جدا بدانند که قفس بزرگ و مناسب تا چه حد موجب رفاه، سرگرمی و خوشحالی کاسکو و در نتیجه عملکرد بهتر آن خواهد شد، بدون تردید در خرید قفسی حتی الامکان بزرگ تر و تجهیزات ضروری قفس کاسکو سهل انگاری یا صرفه جویی نخواهند کرد و اگر تاکنون به همان قفس های کوچک و نامناسب مکعب مستطیلی کفایت کرده اند، به این علت بوده است که با خیال نمی کردند که قفس بزرگتر و بهتری هم ممکن است موجود باشد یا فکر می کردند که کاسکو نیازی به قفس بزرگتر ندارد.

برخی از مردم ممکن است بگویند که کاسکوی ما بیشتر اوقاتش را در بیرون از قفس می گذراند و با این توجيه بپندارند که چنان کاسکویی به قفس بزرگ و مناسب نیاز ندارد. اما بنده عرض می­کنم که کاسکو قفس را خانه و قلمروی خودش می پندارد و بزرگ و کوچکی؛ کهنگی و نوبودن؛ تمیز یا کثیف بودن؛ مرتفع بودن یا عریض بودن و حاوی تجهیزات سرگرمی بودن یا نبودن آن را تشخیص می دهد و به شدت به این مشخصات حساس است.

بنابراین شما که کاسکوی خودتان را همانند عضوی از خانواده دوستش دارید؛ نمی گویم یکبار برای همیشه، بلکه می­گویم یکبار برای حداقل ۱۵ سال یا بیشتر، قفسی هرچه بزرگ تر، مجهزتر و مناسب تر برایش خریداری کنید و همچنین به شیک بودن و تناسب رنگ آن با رنگ دیوارهای خانه یا مبلمان خودتان اهمیت بدهید تا قفس هم خانه ای جادار و مناسب و شیک برای کاسکو باشد و هم عملاً دکوری زیبا برای خانه شما محسوب شود.

توجه داشته باشید که قفس های نامناسب و موجود در بازار که عمدتاً پرنده فروش ها از آنها برای کاسکوهای موجود در فروشگاه خودشان استفاده می کنند، ابداً برای استفاده در خانه خوب نیستند؛ زیرا کاسکو در محیط فروشگاه به طور موقت می ماند، اما وقتی وارد خانه شما می شود، در حقیقت به مکان زندگی عمری اش وارد شده و قرار است که انشاءا… تا ۱۰۰ سال دیگر در کنار شما زندگی کند.

پس این تقاضا و خواهش را از من بپذیرید و در ایجاد رفاه، سرگرمی و خوشحالی کاسکوی خودتان کوتاهی نکنید. چراکه کاسکو پرنده ای است باهوش و دارای عقلی به اندازه عقل یک بچه ۵ ساله و باور کنید که کوچکترین محبت های شما ونیز بی توجه ای های شما را درک می کند و به دل می­گیرد و روی عملکرد رفتاری و سخنگویی اش به شدت تأثیر می گذارد. من چنان به عمق این طرز فکر کاسکو پی برده ام که یقین دارم اگر در هنگام وارد شدن به خانه، یک اسباب بازی مناسب برای کاسکو آورده باشید، به شدت آن را خوشحال خواهید کرد.

البته کاسکو زبان گویا ندارد که به صاحبش بگوید: من در این قفس کوچک حوصله ام سر می­رود! من یک قفس نو، بزرگ و شیک می خواهم! من فلان وسایل را باید برای سرگرمیام نیاز دارم! یا خطاب به خود شما بگوید که چرا نمی آیی و با من حرف نمی زنی و با من بازی نمی کنی؟ اگر مرا به اندازه خرید یک قفس بزرگ و زیبا و مجهز به انواع سرگرمی ها و وسایل بازی دوست نداشتی، پس چرا مرا خریدی و اسیر خودت کردی! و لابد با این همه کم لطفی و بی توجه ای ات، انتظار داری که من از صبح تا شب در این قفس کوچک و بدون سرگرمی عذاب بکشم و تا از راه می رسی برایت سخنگویی کنم! به راستی اینها حرف­های دل کاسکو است که از شما به عنوان معشوقش یا جفت عاطفی اش انتظار دارد.

خوشبختانه هم اکنون قفس های بسیار زیبا و شیکی در رنگ های زیبا و اندازه های کاملاً مناسب و ساخته کشور چین موجود است که توصیه اکید من این است که شما یکی از آنها را انتخاب کنید و اگر بخواهید می توانید از من در انتخاب بهترین قفس مناسب با شرایط خودتان کمک بگیرید. وقتی قفس کاسکو بزرگ باشد، امکان مستقر کردن انواع وسایل سرگرمی مثل یک درخت کوچک، نردبان، نشیمنگاه های مختلف و اسباب بازی هایش در آن وجود دارد و کاسکو لذت می­برد از این که با آن چیزها بازی کند و روی نشیمنگاه­های مختلف بنشیند و از نردبان بالارود و نیازی نیست که شما دایم آن را از قفس خارج کنید تا احتمالاً روی فرش یا مبلمان شما خرابکاری کند یا به آنها خسارت بزند و شما را ناراحت کند.

در چنین شرایط، کاسکو در هنگام تنهایی با وسایل بازی خودش سرگرم می شود و کمتر با منقارش به جان پرهایش می افتد و در حقیقت اگر شرایط زندگی کاسکو مناسب و برای آن خوشحال کننده باشد، چه دلیلی دارد که احتمالاً به پرکنی دچار شود؟ آیا می دانید که اگر شما کاسکو را به خاطر همین بی توجه ای ها مورد غفلت قرار دهید و به پرکنی دچار شود، شما چقدر ناراحت می شوید؟ چرا شما شرایط پرکن شدن کاسکو را فراهم می کنید و بعد به فکر چاره می افتید؟

به هر حال،  تأکید می­کنم که قبل از خرید کاسکو ،  بهترین قفس ممکن و تجهیزات ضروری قفس کاسکو  مانند درخت قفس را که در تطابق با بودجه شما باشد، خریداری کنید و همه شرایط مناسب را برای ورود کاسکو به خانه خودتان فراهم کنید و بهتر بگویم: وقتی تصمیم به خرید کاسکو می­گیرید، دقیقاً باید تصور کنید که قصد کرده اید یک بچه از پرورشگاه به خانه بیاورید.

کاسکو در سن حدود ۳ سالگی به اندازه یک بچه ۵ تا ۶ ساله عقل دارد و فرقش با بچه این است که حتی در سن ۶۰ سالگی شما آن را یک بچه کوچولو می پندارید و فرق دیگر کاسکو با بچه این است که از روز اولی که به خانه شما وارد می شود تا ۱۰۰ سال دیگر، فقط به ذرهای غذا و آب و چند دقیقه صرف وقت برای نظافت نیاز دارد، در حالی که در تمام اوقات بیکاری شما، آماده است که سرگرمی های موردنیاز شما را فراهم کند. آری! کاسکو در عین حال که برای همیشه و تا آخر عمر با شما خواهد بود و مثل بچه ها زن نمی گیرد با شوهر نمیکند و از خانه شما نمی رود و تازه دانشگاه آزاد هم نمی رود و شهریه هم لازم نیست برایش بپردازید.

در واقع کاسکو، علی رغم اینکه دقیقا نقش یک بچه شیرین سخن را در خانه ایفا می کند و هیچ دردسری برای شما ندارد و همیشه مونس شماست، فقط به کمی غذا و آب و نظافت و یک قفس بزرگ و  مجهز به وسایل بازی نیاز دارد و لذا شما نباید این توقعات بسیار جزیی را از کاسکو دریغ کنید.

درخت قفس کاسکو

یکی از تجهیزات ضروری قفس کاسکو درخت مناسب می باشد .تهیه یک درخت قفس مناسب برای صعود و فرود کاسکو و گذراندن مدتی از اوقاتش روی آن، به شادابی کاسکو کمک می کند.

نشیمنگاه خارج از قفس

اگر فراهم کردن یک درخت قفس طوطی برای شما دشوار است، لااقل باید یک نشیمنگاه چند شاخه ای برای کاسکوی خودتان بسازید. بهتر است که شاخه های نشیمنگاه قطرهای متفاوتی داشته باشد که وقتی طوطی از نشستن روی یکی از آنها خسته شد، روی شاخه دیگر بود و برایش تنوع ایجاد شود. چنانچه قصد دارید که طوطی شما عمده اوقاتش را روی نشیمنگاه خارج از قفس بگذراند، باید آب خوری و غذاخوری نیز روی نشیمنگاه تدارک ببینید.

نشیمنگاه باید پایه نسبتا سنگینی برای حفظ تعادل و نیفتادن کاسکو داشته باشد و طوری باشد که به راحتی بتوان آن را جابه جا کرد. بال های کاسکو باید جوری چیده شده باشد که بتواند از روی نشیمنگاه یا قفس به زمین، فرودی سالم داشته باشد.

اگر کاسکو پرهای کامل دارد یا می تواند پرواز کند، ولی می خواهید آن را در کنار خود نگهدارید (مثلاً وقتی در باغچه مشغول کار هستید)، می توانید از یک زنجیر محافظی پاو نشیمنگاه قابل جابه جایی فقط برای مدتی کوتاه استفاده کنید. در این مدت طوطی باید تحت نظارت خودتان باشد، زیرا ممکن است به نوعی با زنجیر مشکل پیدا کند. به هر حال، ظروف آب و غذا و زنجیر بسته شده به نشیمنگاه می تواند روی آهن کار گذاشته شود.

قفس مسافرتی کاسکو

گفتیم که قفس معمولی کاسکو در خانه باید حتی الامکان بزرگ باشد، جوری که نشیمنگاه های کافی و وسایل سرگرمی و بازی برای آن فراهم باشد. اما وقتی شما می خواهید کاسکو را با خودتان به مسافرت ببرید یا آن را نزد مشاور ببرید، نمی توانند کاسکو را در قفس بزرگ آن حمل کنید، بلکه باید قفس مسافرتی و مناسبی برای این گونه مواقع داشته باشید و برای این کار یک قفس مسافرتی کاسکو نیاز دارید. با قفس مسافرتی کاسکو  شما می توانید به راحتی روی صندلی عقب ماشین خودتان بگذارید و با این مونس و همسفر کوچولو، سفر خوشی را داشته باشید.

نور

در طول روز، قفس کاسکو باید در محیطی مستقر باشد که نور خوبی وجود داشته باشد، اما باید از قرار دادن قفس کاسکو در معرض نور مستقیم خورشید به مدت بیش از ۵ تا ۷ دقیقه اجتناب کنید. محل استقرار قفس کاسکر نباید در معرض باد، درب باز، بخاری یا تهویه مطبوع باشد.

مرطوب کننده

مرطوب کننده هایی که تاکنون ما شناخته ایم، آنهایی هستند که با جوش آوردن آب و بیرون دادن بخار آب، هوا را مرطوب می­کنند. عیب این گونه وسایل این است که به دلیل پس دادن هوای گرم و مرطوب، زمینه رشد باکتری ها را فراهم می کنند. چنانچه مرطوب کننده ای قابل تهیه باشد که آب سرد را به صورت مه به فضای اطراف وارد کند، چنین وسیله ای قابل ترجیح است.

چنانچه یک دستگاه تهویه در جای مناسبی از اتاق که قفس کاسکو در آن مستقر است، نصب باشد، گردوغبار تولید شونده توسط کاسکو را به خارج از محیط اتاق منتقل می کند و این امر هم برای اهل خانواده مفید است و هم برای خود کاسکو.

نور با طیف کامل

لامپ­های معمولی و مهتابی ها تمام طیف های نور را ندارند، به خصوص اشعه ماوراء بنفش که هم برای انسان ضروری است و هم برای کاسکو. لذا توصیه می شود از لامپ هایی با طیف نور کامل استفاده شود. فراموش نکنید که هم انسان و هم حیوانات نیاز به دریافت نور ماوراء بنفش دارند تا با تابش آن، ماده ارگوسترول موجود در پوست بدن به ویتامین و تبدیل شود و باید دانست که وجود ویتامین و کافی در بدن، برای جذب کلسیم و فسفر در روده کاملاً ضروری است.

توصیه من این است که اگر چنان منبع نوری برای شما قابل تهیه نیست، لااقل هفته ای یک بار به مدت حداکثر ۵ دقیقه قفس کاسکو را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا نورهای لازم را دریافت کند. توجه داشته باشید که قرار دادن کاسکو به مدت بیش از ۷ دقیقه در معرض نور خورشید در تابستان خطرناک است، همان طور که قرار گرفتن پوست بدن انسان به مدت زیاد در معرض نور خورشید، خطرناک و حتی سرطان زا است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 4 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. لاله زارعی گفت:

    سلام من تجهیزات قفس طوطی میخام دارید شما

    1. با سلام،به زودی سایت فروشگاهی راه اندازی می شود.

  2. مریم مومن گفت:

    من از این تجهیزات میخام چیکار کنم

    1. با سلام به زودی سایت فروشگاهی مجموعه راه اندازی میشه و میتونید تهیه کنید

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج