0

خصوصیات آب استاندارد مورد استفاده بلدرچین

برای زندگی بلدرچین ها  آب مایه حیات است زیرا یک بلدرچین معمولی اگر 14 گرم آب از دست دهد خواهد مرد. پس باید در فراهم آوردن این مایه حیات برای بلدرچین ها دقت کافی را داشته باشیم یک بلدرچین بالغ روزانه CC ۱۵۰- ۱۰۰ آب مصرف می کند و جوجه های کمتر از 40 روز این پرنده نیز روزانه CC 30- 20 آب می نوشند. در ادامه خصوصیات آب استاندارد مورد استفاده بلدرچین را بیان میکنیم.

آب استاندارد مورد استفادة بلدرچین

باید توجه داشت استاندارد کردن آب مصرفی بلدرچین ها با سن آن ها متغیر است. در تهیه آب جهت جوجه بلدرچین ها تا سن ۱۰ روزگی بهتر و اصلح تر آن است که یا آب شهری را در آبخوری هایشان بریزیم و با همان آب چاه را تا حد آب شهری و لوله کشی استاندارد کنیم که در صورت اختیار داشتن آب لوله کشی و تصفیه شده بهتر است از همان آب استفاده کنیم زیرا استاندارد سازی آب چاه قدری هزینه بر و دارای زحمت است و حداقل و راحت ترین کار برای این موضوع تهیه دستگاه های تصفیه آب است به هر حال پس از گذراندن سن ۱۰ روزگی و انتقال به قفس های نهایی می توان مستقیماً از همان آب چاه برای رفع عطش پرنده ها استفاده کرد ولی بسیار باید توجه داشت که چاه در چه محلی و با چه نوع خاکی واقع است در واقع به این معنا که از چه منبعی و با چه جنسی استخراج می شود در هر صورت باید توجه کافی و وافی شود تا آب مورد مصرف پرنده کاملاً بی رنگ، بی­بو، بی مزه، بدون انگل و زلال باشد.

پس از اطمینان از ظاهر آب برای خصوصیات آب استاندارد مورد استفاده بلدرچین باید به سراغ آزمایشات املاح آب برویم و مطمئن شویم تا در آب ما آهن، مس، جیوه، باریم، کرم، سلینوم، آرسنیک، کادمیوم و مواد رادیواکتیو حضور ندارند و همچنین از نظر میزان حضور استاندارد سایر عناصر بی خطر و کم خطر در آب کاملا مطمئن شویم به ویژه نمک آن که در صورت شوری مشخص آب چاه ، یکی از روش هایی که می توان اعمال کرد آن است تا از نمک جیره به همان میزان کم کرد و نکته دیگر اینکه سعی شود تا انجام این امور را حتماً به آزمایشگاه بسپاریم تا بر اثر اشتباه مرگ حیوان را به دنبال خود نیاورند که یکی از دلایل این امر تشنه تر شدن حیوان با نوشیدن هر جرعه آب و نهایتاً……………!؟

به طور کل آبی را که جهت نوشیدن گله بر می گزینیم باید در هر شرایط سرد، گوارا و بهداشتی باشد و به میزان کم و محدود در اختیار پرنده نباشد که البته این سخن به معنای نقض جیره بندی های حرفه ای نیست بلکه به این معنا تعبیر می شود که تاکنون هرگز گزارش سوئی در مورد زیاد مصرف کردن آب توسط پرنده داده نشده است و از طرف دیگر خود پرنده هم به طور غریزی در صورت سلامت آب خودش به اندازه کافی و نیاز آب می­نوشد.

خصوصیات آب استاندارد مورد استفاده بلدرچین1



این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج