0

سقوط از ارتفاع در سگها و نحوه کمک اورژانسی به آن

ما در این مقاله به سقوط از ارتفاع در سگها و نحوه کمک اورژانسی به آن می پردازیم. همچنین نکاتی در مورد جلوگیری از سرمازدگی در سگ ها را بیان می کنیم. پوشش سگ مانع از سرمازدگی می شود، اما سرمازدگی در واقع رسیدن دمای عضو و یا پوست به اندازه ای است که منجر به مرگ بافت های آن عضو می شود و اکثرا به علت کاهش زیاد دمای بدن رخ می­دهد. که بدن آن را نمی تواند جبران کند. مناطق حساس بدن سگ شما برای سرما زدگی عبارتند از نواحی انتهایی اندام ها مثل دم، نوک گوش ها و پنجه ها.

https://boghalamoon.com/

سقوط از ارتفاع در سگها

پیشگیری:

همواره پنجره ها را با فنس یا توری محصور نمائید. اجازه بازی کردن به سگ خود در بالکن هایی که مناسب با سایز سگ شما نیست را ندهید. پنجره های فاقد حفاظ را به اندزه ای باز بگذارید که سگ شما قادر به رد شدن از آن نباشد.

علائم:

نشانه های پرت شدن از ارتفاع عبارتند از شکستگی دندان ها، سختی تنفس، شکستگی و از جا در رفتگی استخوان ها، شوک و آسیب دیدگی اندام های داخلی و شکستگی سقف فک بالایی دهان.

  1.  اگر احتمال می دهید سگ به پائین پرت شده است اما شما او را پیدا نمی کنید، حتماً تمامی محل­های اطراف محل پرت شدن را به خوبی بگردید. زیر ماشین ها، بوته ها و هر جایی که در دید مستقیم شما نیست را کنترل کنید.
  2. با احتیاط به سگ نزدیک شوید و علائم حیاتی را کنترل کرده و در صورت نیاز عملیات احیا قلبی ریوی را انجام دهید. اگر به انجام عملیات احیا قلبی و ریوی نیازی نیست حتماً پوزه سگ را ببندید چون مطمئناً در صورت داشتن درد یا ترس ناشی از ضربه شما را گاز خواهد گرفت.
  3. سطح بدن را برای یافتن هر گونه خونریزی کنترل کنید. مجدداً تاکید می شود که حتماً پوزه سگ را ببندید چون مطمئناً در صورت داشتن درد یا ترس ناشی از ضربه شما را گاز خواهد گرفت.
  4.  سگ را با حداقل تکان دادن و جابجایی به نزدیک ترین کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی ببرید. آسیب دیدگی اندام های داخلی ناشی از پرتاب شدن از ارتفاع می تواند از چند ساعت تا چند روز پنهان باقی بماند.

سقوط از ارتفاع در سگها

یخ زدگی

در فصل زمستان حتماً مراقب باشید که پس از بردن سگ برای راه پیمایی هنگام مراجعت به منزل پنجه های اندام های حرکتی را کنترل کرده و پاک نمائید چون در این فصل مواد شیمیایی موجود در کف آسفالت و نمک به کف پا و دست سگ شما می تواند آسیب بزند. همچنین تکه های کوچک و نوک تیز یخ می تواند باعث آسیب به پنجه ها شود.

علائم یخ زدگی عبارت است از:

  • تغییر رنگ اندام سرما زده،
  • پوست رنگ پریده با آبی رنگ که در مراحل انتهایی به رنگ سیاه و مرده به نظر می رسد،
  • فقدان حس درد در عضو سرما زده،
  • درد فراوان در عضو، بخصوص در زمانی که اقدام به گرم کردن عضو می کنیم.
  • نواحی انتهایی اندام ها مثل دم، نوک گوش ها و پنجه ها از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.
  1. سگ خود را به محل گرم تر منتقل کنید.
  2. اندام های سرما زده را با آب گرم اسپری نمائید.
  3.  به آرامی کمپرس گرم بر روی عضو سرما زده بگذارید. اطمینان حاصل کنید که بیش از حد داغ نیست که باعث سوختگی شود. حتی الامکان ابتدا از هسته مرکزی بدن شروع کنید.
  4.  عضو سرما زده را مالش و فشار ندهید چون این کار منجر به بیشتر شدن آسیب وارده به اندام می شود. چون بلورهای یخ باعث پاره شدن سلول ها می شوند.
  5.  سريعاً سگ را به نزدیک ترین کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی ببرید. دامپزشک میزان جراحات وارده را بررسی می کند. اگر بافت اندامی دچار مرگ شده باشد چاره برای دامپزشک شما به جز قطع کردن اندام باقی نمی ماند.

https://makian.shop/

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 3]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج