0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد بدلینگتون تریر

سگ نژاد بدلینگتون تریر

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد بدلینگتون تریر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

بدلینگتون تریر Bedlington terrier

اصلیت این حیوان به نواحی شمالی انگلیس می­رسد. بر پایه شواهد موجود، در قرن ۱۹ میلادی کولی های جنگل های روتبری در آمبریای شمالی در انگلیس، آن را پرورش داده و از آن جهت شکار خرگوش استفاده می کردند. در واقع این سگ از آمیزش بین دو نژاد دینمونت و وایبر ایجاد شده است. به این حیوان اصطلاحاً (قلب شیر در پوست بره) نیز می گویند. زیرا از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به بره دارد، اما در واقع حيوانی بسیار پر دل و جرات و جسور بوده و وقار بی حد او طبع یک تریر را محفوظ نگهداشته است. به علت چابکی و سرعت فوق العاده اش در مسابقات و نیز توانایی بی نظیرش در زمینه شکار، عمدتاً از آن جهت شکار خرگوش و موش های صحرایی استفاده می شود. امروزه به عنوان سگ نگهبان در منازل نگهداری شده و در برخی کشورها برای نگهبانی از اتومبیل نیز بکار می رود.

مشخصات ظاهری: این تریر، سگی است باوقار و سرسخت. سر و گردنی کشیده و دراز داشته، پاها بلند است و از این رو حیوانی تندرو به حساب می آید. متوسط قد آنها 41 سانتی متر بوده و وزنی معادل ۸ تا ۱۱ کیلوگرم دارد. بدن از موهایی نرم و پنبه ای شکل پوشیده شده است که روی پوستش را به خوبی می پوشاند. در بالای گوش­هایش نیز زلفی مختصر دیده می شود. رنگ پوشش بدن سفید تا آبی – خاکستری روشن می­باشد.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی باهوش، باوقار و جذاب بوده که گاها تبدیل به موجودی شرور و عصبی می شود. از این رو دائماً باید از نظر روانی مراقب او بود. در عین حال که سگی سرسخت و لجباز است و باید به خوبی تربیت شود، اما طبیعتی مهربان داشته و به ورزش کافی و جست و خیز فراوان نیازمند است. این نوع تریر شبیه سایر اقوام خود در خانواده تریرها تمایل زیادی به کندن زمین دارد.متوسط طول عمر این حیوان 14 تا 15 سال است.

سگ نژاد بدلینگتون تریر


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج