0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد بیگل

سگ نژاد بیگل

سگ نژاد بیگل ، از قرن 14 میلادی و پس از آنکه برای شکار خرگوش تربیت شد، به خوبی در میان مردم شناخته شد و از گذشته جهت شکار روباه و خرگوش مورد استفاده قرار می گرفت. بر پایه مدارک موجود، بیگل­های کوچک جثه در بریتانیا، شکارچیان کوهی را همراهی می کردند و به راحتی در کوله پشتی آنها جا می گرفتند. در ادامه به معرفی سگ های یکی دیگر از شکاری ، سگ نژاد بیگل می پردازیم.

بیگل Beagle

 تا سال 1940 استفاده از آنها جهت شکار مرسوم بود، اما از آن پس بیشتر به عنوان سگ خانگی نگهداری و تربیت می شود. در تحقیقات پزشکی نزدیکترین الگو به انسان سگ بیگل است و امروزه بیشتر تحقیقات پزشکی بر روی این حیوان انجام می شود.

مشخصات ظاهری: حیوانی کوچک جثه با سری خمره ای و گوش هایی زیبا و اویزان بوده، دارای دم نوک تیز و سفیدی می باشد. پوزه خوش فرم آن جهت تعقیب و گرفتن شکار بسیار مناسب است. متوسط قد بدن ۳۳ تا 40 سانتی متر و میانگین وزن آن ۹ کیلوگرم می باشد. بدن پوشیده از موهای کوتاه و نرمی است که خاصیت ضد آب داشته و به رنگ های زیبایی همچون قهوه ای – کرم با لکه های سیاهرنگ دیده می شود که رنگ ناحیه سینه و انتهای دست­ها و پاها عمدتاً سفید است.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی خوش خلق، جسور و مطیع بوده، از قدرت بویایی بالایی برخوردار می باشد. از این رو در تعقیب شکار مهارت بسزایی دارد. نیاز زیادی به تحرک و جست و خیز دارد، به همین دلیل اگر مدتی در فضایی بسته محدود شود حوصله اش سر می رود. بسیار بازیگوش و از خود راضی است و آموزشش نیز بسیار سخت می باشد. در هر حال با انسان به خوبی خو می گیرد و جهت نگهداری در خانه مناسب است. متوسط طول عمر این حیوان ۱۳ سال می باشد.

سگ نژاد بیگل


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج