0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد گریت دین

سگ نژاد گریت دین نژاد سگ آلمانی

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارنددراین  مقاله به سگ نژاد گریت دین  یا نژاد سگ آلمانی می پردازیم و ویژگیهای آنها را بررسی میکنیم.

گریت دین Grate dane

اصلیت این سگ آلمانی است. اما کلمه Dane یک کلمه دانمارکی است که به عنوان لقب این حیوان بکار می­رود. در سال ۱۸۰۰ میلادی صدر اعظم آلمان که علاقه زیادی به نژاد ماستیف داشت، سگی از نژاد ماستیف را از جنوب آلمان با گریت دین شمال آلمان مخلوط کرد و توله آنها (دینی) شبیه آنچه که امروزه ما می بینیم شد. به اعتقاد برخی از محققین، در مقبره های مصریان در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، تصاویر سگ­هایی وجود دارد که بسیار شبیه به گریت دین امروزی است. جانور شناسان عقیده دارند که نژادهای Old English Mastiff و Irish wolf hound اجداد اصلی سگ­های گریت دین هستند. نمونه های اولیه گریت دین برای نخستین بار در سال ۱۸6۳ و با دو شکل ظاهری به نام های Ulmer Danois و Danish Dogge عرضه شدند. سپس در سال ۱۸۷6 همه آنها در یک گروه و تحت عنوان سگ ملی آلمان به اسم Deutsche dogge معرفی شدند و در سال ۱۸۸۸ باشگاهی به همین نام در آلمان تاسیس شد.

گریت دین در چند صد سال گذشته به اسامی مختلفی نامیده می شده است:

Dog Allemand در فرانسه، Mastiff در انگلیس، Dogo در زبان لاتین، و Dogge Deutsche در زبان آلمانی.

تمامی این اسامی به معنای سگ بزرگ، با سر سنگین، جنگجو و شکارچی می باشد.

مشخصات ظاهری: این حیوان بسیار بزرگ جثه بوده و دارای هیکلی عضلانی است. سر مستطیل شکل، گردن کشیده، چشم ها گرد و زیر آنها گود افتاده است. رنگ چشم ها نیز تیره بوده و بینی اغلب مشکی است، به جز در دین های آبی که چشم­ها آبی تیره است. گوش ها مثلثی با اندازه متوسط بوده و سینه عضلانی است. دم بلند آنها در قاعده ضخیم بوده و به سمت نوک نازک می شود. حداقل ارتفاع بدن در نرها ۸۰ سانتی متر و در ماده ها ۷۲ سانتی متر بوده و وزنی معادل 6۰ کیلوگرم دارند. رنگ پوشش بدن سیاه، حنایی یا زرد طلایی، پلنگی، آبی، سفید با خال­های نامنظم مشکی بوده که در ناحیه پوزه و پنجه سیاه رنگ تا آبی فولادی و یا سفید – سیاه می شود. موها کوتاه، پرپشت و براق است و نیاز به برس زدن روزانه دارد.

سگ نژاد گریت دین

خصوصیات رفتاری: این سگ، اساساً حیوانی مهربان و صبور است، اما در صورتی که صاحبش مورد تهدید بیگانه قرار بگیرد، چهره ای خشن و تهاجمی به خود خواهد گرفت.

اغلب جهت نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرد، ولی در گذشته از آن بیشتر جهت شکار پستانداران بزرگ استفاده می شد. گریت دین ها، بسیار باهوش، شجاع و قابل اعتماد بوده و با کودکان رابطه خوبی برقرار می­کنند.

به خوبی تربیت شده و نیازمند تمرین روزانه و پیاده روی هستند. با وجود جثه بزرگشان می توان آنها را در داخل خانه نگهداری کرد. متوسط طول عمر این حیوان ۹-۸ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج