0

معرفی موردی سگ های کار: نژاد سگ گله شتلاند

این حیوان از گروه سگ های گله بوده و احتمال می رود اشتقاقی کوچک جثه از سگ های نژاد کولی مو زبر باشد. امروزه از آن به عنوان سگ کار و مزرعه استفاده می شود. در این پست به معرفی کامل نژاد سگ گله شتلاند می پردازیم و مشخصات ظاهری آن ها را بیان می  کنیم.

سگ گله شتلاند Shetland Sheepdog

مشخصات ظاهری: از لحاظ ظاهری حیوانی زیبا و جذاب بوده، سر پهن، پوزه کشیده و چشم های بادامی براق از جنبه های دیدنی چهره او به حساب می آید. به طوری که این ویژگی­ها او را به یک سگ فتوژنیک یا خوش عکس تبدیل کرده است. گوش­ها V شکل و افراشته یا کمی نیمه افراشته است. دارای دمی بلند و پوشیده از موهایی ابریشمی و پر پشت است که بر جذابیتش می افزاید. متوسط ارتفاع بدن ۳۷ سانتی متر و میانگین وزن آن نیز در حدود ۹ کیلوگرم می باشد. سطح بدن پوشیده از موهایی بلند، نرم و خز مانند است و به رنگ­های زیبایی همچون سیاه – سفید، آبی – خاکستری و یا ترکیبی از این سه رنگ دیده می شود. البته رنگ موهای ناحیه سینه ای و نیز انتهای پاها، اغلب سفید کرم می باشد.

نژاد سگ گله شتلاند

خصوصیات اخلاقی: این سگ حیوانی بسیار باهوش، زیرک و مهربان بوده و تمایل زیادی به جست و خیز و فعالیت دارد. به خوبی آموزش می بیند و تربیت آن آسان است. با افراد خانواده به خوبی انس می گیرد و می­تواند دوست و همدم خوبی برای آنها شود. از این رو گاهی به عنوان سگ خانگی نیز نگهداری می شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج