0

نکات کلی در ارتباط با تربیت طوطی ملنگو

تربیت طوطی ملنگو

تربیت طوطی فقط با صبر و حوصله امکان پذیر هست چون تربیت طوطی مخصوصا طوطی بالای یک سال خیلی سخت هست و شما اگر خواهان طوطی رام و اهلی به دست خودتان هستید نباید به این زودی جا بزنید بلکه با تلاش و امید و علاقه بهش فقط و فقط محبت کنید به غیر از این با کتک زدن و داد زدن سر طوطی (كلاً اعمال زور) طوطی اهلی که نمی شود روز به روز وحشی تر می شود. در این مطلب نکات کلی در ارتباط با تربیت طوطی ملنگو را به طورمختصر بررسی می کنیم.

 

تربیت طوطی ملنگو؟

تربیت طوطی فقط با صبر و حوصله امکان پذیر هست چون تربیت طوطی مخصوصا طوطی بالای یک سال خیلی سخت هست و شما اگر خواهان طوطی رام و اهلی به دست خودتان هستید نباید به این زودی جا بزنید بلکه با تلاش و امید و علاقه بهش فقط و فقط محبت کنید به غیر از این با کتک زدن و داد زدن سر طوطی (كلاً اعمال زور) طوطی اهلی که نمی شود روز به روز وحشی تر می شود. کنار آمدن با طوطی رام و اهلی نشده در چند ماه نخست، خوب کار بسیار سخت و طاقت فرسایی هست، خیلی ها هم در این مرحله عقب نشینی می کنند و طوطی را می­فروشند و به قول خودشان از شرش خلاص می شوند، اما اگر شما علاقه به نگهداری طوطی دارید و فکر می کنید از پس تربیتش بر می آیید، این کار (فروش طوطی) به شما پیشنهاد می شود.

  1. اول از همه ابراز علاقه است مطمئن باشید که طوطی شما حرف زیبا از نازیبا را به راحتی تشخیص می­دهد علم ثابت کرده این موضوع در رابطه با گل و گیاه و حتی آب هم موثر هست و در گل باعث شکوفا شدن (با ناز کردن برگ­ها و حرف زدن و ابراز علاقه به گل) و در آب باعث زیبا شدن شکل ملکولی می شود و برعکس با فحش دادن و دادن القاب بد و ناسزا هم گل (گل­ها و گیاهان آپارتمانی) از رشدش کاسته می شود و رو به زردی می رود و هم باعث زشت شدن شکل مولکولی آب می شود پس با اتکا به این واقعیت ها سعی کنید به عصبانیت تا حد ممکن فائق بشوید و سر طوطی داد نزنید و بهش فحش ندهید چون در روحیه اش تاثیری منفی می گذارد.
  2. در حد امکان بگذارید طوطی بیاید بیرون قفس، اگر اتاق شخصی دارید در اتاق را ببندید تا فرار نکند و بگذارید احساس آزادی و راحتی کند و احساس اسارت نکند. بعد که از قفس آمد بیرون، بدانید که یک پله از هزار پله را گذرانده اید بعد از این سعی نکنید به زور با دست غذا بگذارید در دهانش، چون طوطی از شما می­ترسد و همین رفتارش (گاز گرفتن) به خاطر ترسش است نه چیز دیگری. چون طوطی ها موجوداتی بسیار باهوش و با محبتی هستند و گاز گرفتن و غار زدن هایشان فقط از روی ترس است، پس اصلاً از این رفتارش ناراحت نشوید.
  3. بعد غذایش را سعی کنید برای چند دقیقه بگیرید در دستتان و بهش نشان بدهید و بعد آرام از بیرون قفس و از لای میله ها بگذارید توی ظرف غذایش. تا وقتی اهلی نشده دستتان را به هیچ دلیلی داخل قفس نکنید، چون با این کار هم باعث ترس و وحشت طوطی می شوید و هم امکان دارد به دستتان آسیب برساند. بعد از گذشت مدتی وقتی صبح که بیدار شدید، شب مدت زیادی گذشته و طولی شما صبح بسیار گرسنه است. غذا را با دستان از بیرون قفس نیم اش را از لای میله ها بکنید داخل قفس و نیمه دیگر را با دستتان نگه دارید. این کار را دقیقاً همان جایی که طوطی نشسته، نکنید کمی آن طرف تر، اما اگر دفعه اول نیامد جلو، ناامید نشده و به این کار ادامه بدهید.
  4. قفس طوطی را در محل عبور و مرور قرار بدهید تا به شما عادت کند و حتی گاهی روی این آشپزخانه و یا پذیرایی بگذارید تا با دیدن شما و خانواده ترسش کم کم بریزد. همانطور که قبلاً گفته شد تربیت و کنار آمدن با طوطی رام نشده کار سختی هست و وقت و حوصله نسبتاً زیادی را می طلبد. اما بعد از هر سختی آسانی است شما اگر کارهای ذکر شده در بالا را نکته به نکته انجام بدهید بعد از مدتی خواهید دید که طوطی شما به تدریج با شما کنار می آید و می توانید از وجودش لذت ببرید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 3.3]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج