0

هر آنچه که در مورد عقیم سازی سگ باید بدانیم

عقیم کردن یک مسئله فردی و انتخابی ست و هر فردی بر اساس شرایط حيوان، وضعیت نگهداری، مایحتاج و نیازهای خود ممکن است حیوان را عقیم نموده یا به حالت بارور نگهداری کند. در این زمینه باید اطلاعات کاملی داشت و با یک دامپزشک مطمئن مشورت نمود. چرا که تنها با در نظر گرفتن شرایط می توان به این نتایج رسید و برای هر فردی متفاوت است.  به هر آنچه که در مورد عقیم سازی سگ باید بدانیم را در ادامه بیان میکنیم.

https://boghalamoon.com/

عقیم کردن، آری یا نه؟

متاسفانه افزایش جمعیت حیوانات در دنیا برای حیوانات مشابه یک بیماری مهلک عمل می کند. سالانه میلیون­ها سگ در کشور های در حال توسعه و یا حتی پیشرفته بدلیل عدم اختصاص بودجه مناسب برای مدیریت و نگهداری از آنها در کمال ناباوری کشته می شوند. این یک واقعیت تلخ و غیر قابل انکار است. بنابراین عقیم کردن سگ ها یک امر غیر قابل اجتناب به نظر می رسد. از دیگر مزایای عقیم کردن سگ ها می توان به بهبود رفتار آنها و جلوگیری از یکسری از بیماری ها در آنها اشاره نمود. عقیم سازی یک جراحی انتخابی است و در شرایط مختلف تصمیم گیری های مختلفی انجام می شود، چون تعداد متغیرهایی که با آنها سر و کار داریم زیاد هستند (اخلاقی، رفتاری، هورمونی، شرایط صاحب پت، شرایط نگهداری، تغذیه و…) به همین علت پاسخ هایی که از دامپزشک می شنوید در هر حیوانی متفاوت است. البته برخی از افراد ناآگاه توصیه های عجیبی می کنند و حرفهایی می زنند که نه تنها علمی نیست، که با عقل نیز ناسازگار است و در نهایت اگر اتفاق بدی بیفتد می گویند: گفته بودند و اگر اتفاقی نیفتد زیر بار حرفی نمی روند و شروع به ایراد گرفتن و حاشیه رفتن می کنند. پس به همین ترتیب این افراد دخالت های بیجا کرده و در هر صورت مسئولیتی نمی پذیرند. همین موضوع را به اینترنت هم تعميم بدهید، فقط ماسک این افراد عوض می شود. بارها و بارها پیش آمده که صاحب پت به جای توصیه دامپزشکی که مسئولیت این کار بر روی دوش وی است، به توصیه دوستان و آشنایانی عمل کرده اند که مشکلاتی برایشان درست شده و آنها در نهایت هیچ مسئولیتی نمی پذیرند و در مواقع اضطرار به صورت ناگهانی، ناپدید می شوند و شما و حیوانتان می مانید با دامپزشک. که گاها آنقدر مسئله پیشرفت می کند که دیگر کار زیادی نمی شود انجام داد. بهترین توصیه این است که از یک دامپزشک دلسوز کمک بخواهید تا معایب و مزایای عقیم سازی را برای شما تشریح کند و بهترین توصیه را برای شرایط کنونی به شما بدهد.

بطور کلی مزایای عقیم کردن سگ ها عبارتند از:

  1. عقیم کردن سگ ماده قبل از سن یک سالگی می تواند احتمال ابتلا او را به سرطان پستان در سنین بالا به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  2. عقیم کردن سگ ماده در هر سنی می تواند مانع از بروز بیماری های کشنده از قبیل عفونت های رحمی، سرطان رحم و همچنین سرطان تخمدان شود.
  3. عقیم کردن سگ نر نیز مانع از بروز سرطان های بیضه­ها می شود و به میزان فراوانی خطر بیماری های پروستات را در سگ های نر کاهش می دهد.
  4. در بسیاری از مطالعات انجام شده، مدارک و شواهد بسیاری حاکی از این است که گاز گرفتگی های شدید و خطرناک اغلب از جانب سگ های عقیم نشده صورت گرفته است.

بطور کلی معایب عقیم کردن سگ ها عبارتند از:

1- چاقی: در واقع حیوان پس از گذر از عقیم سازی، در اکثر موارد اندکی از فعالیت های روزانه اش کاسته و آرام تر می شود ولی اگر رژیم غذایی مناسبی دریافت نکند، باعث چاقی، دیابت، کبد چرب و دیگر بیماری­های مرتبط با چاقی خواهد شد.

2- رفتارهای جنسی: در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد، بلافاصله پس از عقیم سازی، تمامی علائم جنسی حیوان از بین می رود اما در بعضی موارد که حیوان با تاخیر و دیرتر از زمان خود عقیم شود، ممکن است رفتار های جنسی را بر حسب عادت انجام دهد و هیچ ارتباطی به عملکرد جراحی دامپزشک ندارد.


https://makian.shop/

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج