0

کلیاتی در مورد آماده سازی خروس نمایشی

در برخی کشورها، پرندگان بازی علاوه بر نبرد، در انواع مسابقات دیگر نیز شرکت می کنند. خروس بازی انگلیسی قدیمی برای مسابقه جنگ خروس­ها ولی خروس بازی انگلیسی جدید و خروس­های آمریکایی اساساً به منظور شرکت در مسابقات نمایشی اصلاح شده اند. نمایش آنها توسط متخصصین و داوران رسمی و بر اساس اصول معینی داوری می شود و لذا لازم است خروس­ها به شیوهای ثابت و پایدار برای قضاوت شدن آماده شده و در برابر داور بایستند و داور بر اساس صفات مختلف به او امتیاز بدهد.در این پست آماده سازی خروس نمایشی را مورد بررسی قرار میدهیم.

آماده سازی خروس نمایشی

 این آمادگی احتیاج به آماده سازی دارد. بنابرین باید بگونه ای خروس را تربیت کرد که در روز داوری بدرستی در برابر داور بایستد. اینجا یک روش قدیمی مبتنی بر آماده سازی شکل ظاهری خروس بنقل از یک منبع قدیمی که به سال­های اوایل قرن ۱۹ بر می­گردد، بیان می­شود.

آماده سازی خروس نمایشی

ابتدا یک یا دو قفس نمایشی ۶۰ سانتی متری فراهم می شود. خروس در شب در آن گذاشته شده و صبر می­کنند به آن عادت کند. در این روزها او را به آرامی به حال خود رها می کنند. فردا صبح مقداری نان و شیر در دست گرفته و به آرامی به قفس او نزدیک می شویم در حالی که با ملایمت با او حرف می زنیم. آنگاه به آرامی از میان میله های قفس به او غذا می دهیم. خروس بلافاصله و با جسارت تمام بلند می شود تا آنها را بخورد. شب بعد این فرایند تکرار می­شود. وقتی مطمئن شدیم از دست ما غذا می خورد، به آرامی درب قفس را باز کرده و سینه خروس را از گردن به پایین لمس می کنیم. این کار را چند بار تکرار می کنیم. به سرعت متوجه می شویم چگونه خروس به سرعت یاد می­گیرد که به شیوه مناسب و کاملی در برابر ما بایستد و نشان دهد که از نوازش ما لذت برده است. در این حالت به آرامی کمر او را از ناحيه هکل تا دم لمس می کنیم و همزمان به آرامی با او سخن می­گوییم و همزمان مقداری خرت و پرت خوراکی همچون نان شیرمال یا گوشت لخم به او می دهیم. پس از ۳ تا ۴ روز کاملا ً آرام شده و وقتی ما یا هر کسی دیگری به او نزدیک می شود با جسارت روی قفس می ایستد بدون اینکه اندکی ترس نشان دهد.

بعد از عادت کردن خروس به این رفتارها به جای دست از ظرف استفاده می کنیم. یک هفته این کار را دنبال می­کنیم. وحشی ترین خروس­ها بعد از این مدت به ما عادت می کنند و در صورتی که بخوبی تمرین داده شوند آن را هرگز فراموش نمی کنند ولو اینکه ماه­ها درون قفس را نبینند. شب قبل از نمایش به آنها غذای آمیخته به شراب می دهند. اندکی بلسان مکّی و کلوچه قندی و ۱۰۰ گرم شکر (قرمز)، ۵ سفیده تخم مرغ، ۲ عدد زرده و تکه ای کره و ۶۰۰ گرم آرد را پس از خرد کردن کلوچه قندی و شکر به خوبی با هم مخلوط می کنیم. این مخلوط اگر در دستمال پیچیده شود تا چند ماه باقی می ماند. فرمول فوق متعلق به دو قرن پیش است که يخچال وجود نداشت. در حال حاضر مخلوط فوق را به راحتی می­توان حتی به مدت بیشتر در یخچال نگه داشت. این ترکیب برای تقویت خروس­ها بخصوص آنها که در مسابقات قبلی کم آورده اند مناسب است. قبل از اعزام خروس به محل نمایش سر و صورت آن را با آب گرم شستشو می­دهند. پاها را نیز در آب گرم می­شویند. گرمی آب به اندازه ای است که بتوان پشت دست را در آن فرو برد. سه تا چهار دقیق صبر می کنیم تا به خوبی خیس بخوردند، آنگاه از صابون و سوهان استفاده کرده و همه قطعات و ذرات چسبیده به پا جدا می شود. همیشه مقداری کثافت در زیر فلس­های پا وجود دارد. با استفاده از خلال دندان تیز چربی می­توان این ذرات را از لابلای فلس­ها بیرون آورد. دقت شود که فلس­ها شکسته نشوند. آنگاه پاها را خشک کرده و با یک حوله خشک بطور کامل آن را صیقل می­دهند تا حدی که مثل شیشه براق شود. این کار باعث می­شود که پای خروس ها جلای خاصی پیدا کند خواه رنگ آن سفید یا زرد باشد. در صورت پریدگی رنگ ساق پا بخصوص اگر زرد باشد، پولیش دادن با آن را جبران می کند و نمایش خوبی به آن می دهد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج