0

تغذیه اسب:گیاهان علفی – خوراک­های جایگزین طبیعی

گیاهان علفی – خوراک­های جایگزین طبیعی در تغذیه اسب

از آن جایی که امروزه پرورش دهندگان اسب به ارزش بیشتر داروهای طبیعی نسبت به داروهای شیمیایی و صنعتی پی برده­ اند مصرف آن­ها به نحو فزاینده­ای در حال گسترش می­باشد. داروهای گیاهی را می­توان برای حفظ سلامتی اسب­ها و بالا بردن توانایی آن­ها بدون بروز هیچ گونه عوارض جانبی به کار برد. به بیان دیگر این نوع داروها هیچ تغییر یا نشانه­ ای که مخالف مقررات و قوانین رقابت­های ورزشی باشد در خون اسب­ها ایجاد نمی­کنند. در این پست به گیاهان علفی – خوراک­های جایگزین طبیعی در تغذیه اسب می پردازیم.

گیاهان علفی – خوراک­های جایگزین طبیعی

 ویژگی­های گیاهان علفی و دارویی

این نوع گیاهانت علفی دارای رشد کند و ریشه عمیق بوده و حاوی دامنه وسیعی از مواد مغذی می­باشند. این گیاهان در مراتع دایمی قدیمی به فراوانی یافت می­شد اما در کشاورزی آن­ها جزء علف­های هرز محسوب شده و از بین رفته ­اند.

معمولاً استفاده از گیاهان علفی و تغذیه اسب به منظور پیشگیری از بیماری و حفظ سلامتی توصیه شده است. البته شما باید به این امر نیز توجه داشته باشید که این گیاهان نمی­توانند معجزه کنند زیرا درمان به شدت بیماری ، سن و سلامت اسب بستگی بیشتری دارد. اثرات درمانی تغذیه این گیاهان زیاد بوده اما آن­ها به کندی عمل می­کنند. مزیت قابل توجه گیاهان علفی این است که ساعت فیزیولوژیک بدن را تنظیم نموده، باعث تعادل فعالیت و عدم عکس ­العمل­ های پراسترس می­شود. اگر چه این گیاهان مزایای بسیاری دارند اما تغذیه بیش از اندازه آن­ها منجر نمی­شود که اسب فعالیت و سرعت بیشتری از خود ارائه نماید و حتی برخی مواقع ممکن است در دراز مدت مضر نیز باشد.

گیاهان علفی – خوراک­های جایگزین طبیعی در تغذیه اسب

اصول درمان با داروهای گیاهی

اصل درمان­های گیاهی این است که بر همه اعضای بدن مؤثر بوده و سیستم­های مختلف بدن اعم از گردش خون، تنفس، لنف، گوارش، ماهیچه­ ها، اسکلت، ایمنی، تولید مثل، دفع ادرار و غدد را متعادل نماید. هر جزء بدن قادر است محیط داخلی خود را در حالت پایداری نگه دارد که این عمل تحت عنوان هموستازی شناخته می­شود اما باید ت وجه داشت هرگونه ناهنجاری تغذیه­ای می­تواند این هماهنگی و تعادل را بر هم زده و موجب بروز ناخوشی گردد. بیشتر استرس­هایی که ما به اسب­ها وارد می­کنیم در رابطه با حمل و نقل، مراحل مختلف مسابقات و جیره های مصنوعی می­باشد.

موفقیت اسب­ها از نظر عملکرد ورزشی و مقاومت در برابر بیماری­های باکتریایی و ویروسی کاملا به توانایی بدن آنها در تنظیم تعادل هموستاتیک مرتبط است. هدف شرکت­های سازنده داروهای گیاهی این است که اجناس تولیدی خود را به گونه­ ای معرفی کنند که آن­ها منجر به رفع تمامی علایم بیماری و بازگشت سلامتی می­شوند. این سخن، فریبنده ­ترین شعاری است که دامپزشکان گیاهی همواره سر می­دهند و چنین وانمود می­کنند که واقعاً یک مشکل بزرگ را از صاحب اسب برطرف می­نمایند. همانطور که تقاضا برای تأسیس سیستم­های پرورش اسب زیاد می­شود تقاضا برای تأمین مواد مغذی نیز افزایش می­یابد.

همچنین ممکن است به برخی مواد مغذی نیز نیاز پیدا کنیم که تا کنون شناسایی نشده­ اند. در نتیجه از آنجایی که گیاهان علفی حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و شیمیایی در حالتی متعادل می­باشند برای تغذیه اسب بسیار مفیدند.

گیاهان علفی ممکن است به عنوان دارو به شکل متراکم (کنسانتره) توسط دامپزشک متخصص درمان گیاهی تجویز شوند. هر روزه به تعداد دامپزشکانی که علاقمند به استفاده از این داروهای جایگزین می­شوند افزوده می­شود. بنابراین صحبت درباره این داروها با دامپزشک محلی­ تان خالی از لطف نیست.

بسیاری از اجزاء دارویی فعال از گیاهان علفی دارویی استخراج شده است. این کار مخالف اصول طب گیاهی است . متخصصین طب گیاهی پیشنهاد می­کنند چون گیاه کامل (بذر، ریشه، برگ و پوست) یک منبع متعادل می­باشد و استخراج یک ترکیب دارویی نمی­تواند منجر به نتیجه بهترین شود؛ بنابراین باید گیاه کامل مصرف شود تا بخش­های مختلف با یکدیگر عمل نمایند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج