0

بررسی احتیاجات مواد مغذی اسب­های پیر

احتیاجات مواد مغذی اسب­های پیر

با افزایش سن، مقاومت اسب­ ها در قابل سرما، انگل­ ها، ویروس­ها و بیماری­های پوستی کاهش می­یابد. در اسب­ های نیز فرایند پیری همانند انسان تدریجی است. برخی از آن­ها در 12 سالگی پیر محسوب می­شوند در حالی که بعضی دیگر در 20 سالگی و بالاتر به این مرحله می­رسند. در صورتی که بخواهیم فعالیت اسب­ های پیر همچنان ادامه یابد و در عین حال سلامت آن­ها تهدید نشود، لازم است ضمن مراقبت­های ویژه، نیازهای تغذیه­ای آن­ها هم تأمین گردد. دراین پست به بررسی احتیاجات مواد مغذی اسب­ های پیر می پردازیم.

احتیاجات مواد مغذی اسب ­های پیر

بسیاری از اسب­ های پیر تعدادی از دندان­های خود را از دست داده یا دندان­هایشان کُند شده است که در نتیجه توانایی جویدن خوب علوفه، مواد خشبی، دانه­ ها و مکمل­ها را ندارند. همچنان که کهولت سن اشتهای آن­ها را کاهش می­دهد، درد و رنج ورم مفاصل نیز از تحرک و چرای آزادانه­ آن­ها در مراتع به نسبت دوران جوانی، جلوگیری می­کند. با افزایش سن کارایی دستگاه گوارش نیز کمتر می­شود و بنابراین آن­ها روزانه به انرژی بیشتری احتیاج دارند.

همچنین اسب­ های پیر در جیره خود به سطوح بالاتری پروتئین با کیفیت و نیز کلسیم و فسفر نیازمندند. برای حفظ وضعیت این گونه اسب­ها، به جیره ­ای نیاز است که دارای خواص زیر باشد:

  • بسیار خوش خوراک
  • مصرف آسان
  • غنی از مواد مغذی

احتیاجات مواد مغذی اسب­های پیر

بسیاری از کارخانجات خوراک دام مخلوط­ های غذایی ویژه­ای را برای اسب­ها و اسبچه­ های مسن و پیر تهیه می­کنند که از نظر انرژی و پروتئین غنی بوده، دارای سطوح بیشتری مواد معدنی و ویتامین می­باشد. این خوراک­ها معمولاً بسیار خوش­خوراک و نرم هستند تا آسان­تر مصرف شوند. اکثر این شرکت­ها خوراک­ های خود را سازگار با بیشتر شرایط نگهداری و نژادهای مختلف تهیه می­کنند. این خوراک­ ها می­تواند به صورت کلی مصرف شده یا بخشی از قسمت متراکم جیره را با توجه به نیازمندی­های غذایی این اسب­ها تشکیل دهد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج