0

بررسی عارضه چاقی و علل آن در گربه

چاقی گربه

چاقی و اضافه وزن یکی از رایج‌ترین مشکلات گربه‌های خانگیه و حدود ۳۰-۴۵% گربه‌های خانگی درجاتی از اضافه وزن یا چاقی رو نشان میدهد چاقی یه بیماری است که به دلایل مختلفی ممکنه به وجود بیاید و می‌تواند منجر به بیماری‌های شود. عوامل متعددی باعث چاقی گربه ها میشود که در این پست علت چاقی و همچنین راهای برای درمان آن را بیان می کنیم.

چاقی و علل آن 

وزن گربه­ ها با توجه به نژاد و خصوصیات ژنتیکی بین 6-5/2 کیلوگرم می­باشد، وجود چاقی باعث بروز یک سلسله بیماری­های متعدد در گربه می­شود، از مهم­ترین آن­ها بروز بیماری­های مفصلی و حرکتی، به علت افزایش وزن، مشکلات قلبی و بیماری قند را می­توان نام برد. در صورتی که گربه خود را به­طور مرتب و منظم وزن کنید، می­توان از چاقی و یا کاهش وزن گربه خود آگاه شوید، با این روش از بروز اضافه وزن و بروز مشکلات بعدی می­توان پیشگیری کرد. اغلب صاحبان گربه با توجه به علاقه خاصی که به گربه خود دارند، هیچ­گونه کنترل و ممانعتی در خوردن بیش از حد غذا، از گربه خود به عمل نمی­آورند باعث تهدید، در سلامتی گربه خود می­گردند، آنچه باعث چاقی در آن ها می­شود، مصرف بیش از حد غذا، وجود اختلالات متابولیکی، هیپوتیروئیدیسم، بیماری­های کبدی، کلیوی، قلبی است که در نتیجه عدم فعالیت و تحرک­های بدنی در گربه به وجود می­آید.

چاقی گربه

عقیم کردن گربه­ های ماده و اخته کردن گربه های نر به علت تأثر در وضعیت متابولیسمی که در گربه ایجاد می­شود به ­خصوص در گربه ایجاد می­شود به خصوص در گربه­ های نر، تمایل به چاقی و اضافه وزن را در آن­ها افزایش می­دهد، جلوگیری از چاقی را با به کار بردن رژیم غذایی حاوی فیبر فراوان که باعث پر شدن معده در گربه می­توان جلوگیری کرد، سبزیجات تازه هویج و مارچوبه در کنترل چاقی موثراند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج