0

برنامه کنترل حشرات در مزارع پرورش بوقلمون

هدف از کنترل حشرات در پرورش بوقلمون  نابودی انگل های خارجی به ویژه مایت های قرمز و حشرات همچون سوسک های بستر و مگس ها است.در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

برنامه کنترل حشرات

 سوسک های بستر مواد عایق موجود را نیز از بین می برند و به عنوان حاملان بسیاری از بیماریهای ویروسی (مارک ، گامبورو ، نیوکاسل) و بیماری های باکتریایی (سالمونلوز و کلی باسیلوز) مطرح هستند.
مگس­ها نیز از جمله مواردی هستند که علاوه بر انتقال آلودگی به عنوان یک عامل ایجاد استرس نیز مطرح هستند.

حشره کش ها و کنه کش ها را می توان به روش اسپری یا مه پاشی گرم (Thermonebulisation ) یا گازدهی ( Fumigation ) به کار گرفت.
اینها را نباید با ترکیبات ضدعفونی کننده مخلوط نمود ( مگر آنکه شرکت سازنده توصیه کرده باشد . ترکیبات فوق عموماً زمانی مصرف می شوند که سالن خالی است.

برای کنترل مگس ها از چه نوع حشره کش های می توان استفاده نمود ؟

اسپری های رسوبی: اینها با فشار کم به صورت غبار اسپری می شوند و تمام سطوح را خیس می کنند ولی دقیقاً قبل از آنکه بر روی سطوح جاری شوند اسپری قطع می شود.
این مواد با ظهور اولین مگس ها در بهار بکار می روند و در تمام فصول به هنگام افزایش جمعیت مگس ها مجدداً استفاده می شوند.
هنگام استفاده از این حشره کش ها باید از اسپری بر روی پرندگان، دان، آب آشامیدنی و تخم مرغ ها اجتناب کرد.

طعمه ها: طعمه ها وقتی به همراه سایر تلاش ها برای کنترل مگس ها بکار برده می شوند بسیار موثر خواهند بود. طعمه ها را باید در جاهایی بگذارند که در دسترس پرندگان و حیوانات دیگر نباشد. طعمه ها را با به صورت آماده برای مصرف عرضه می کنند و یا خریدار باید آن را با افزودن مقداری شکر آماده مصرف کند. محل هایی که طعمه گذاری می شوند معمولاً محل تجمع مگس های کشته شده خواهند بود. این مواد حشره کش معمولاً از ترکیب متو میل ( Methomyl)با مواد مورد توجه مگس یا دی کلروفوس ( Dichlovos) ساخته می شوند.

لارو کش ها: این مواد شیمیایی تنها برای کنترل لارو مگس ها که در نقاط مرطوب قرار دارند، مفید هستند. استفاده مرتب از لارو کش ها بر اساس یک برنامه منظم توصیه می شود زیرا تأثیر آن مورد تردید بوده و احتمال مقاوم شدن به این مواد شیمیایی وجود دارد. هزینه این برنامه خیلی زیاد خواهد بود.

اسپری در فضا: این مواد قادرند که تعداد زیادی از مگس هایی را که در اطراف سالن های مرغداری بسر می­برند بسرعت از بین می برند.

برای کنترل جرب ها و شپش ها روی بدن طیور حشره کش های متفاوتی وجود دارد. چون بدن پرندگان از پر پوشیده شده است، نفوذ حشره کش ها به ناحیه حضور حشرات بسیار مشکل است. اسپری با فشار زیاد لازم است بکار رود.

کنترل حشرات در پرورش بوقلمون
کنترل حشرات در پرورش بوقلمون


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 7 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج