0

راهنمای دست آموز شدن عروس هلندی

دست آموز شدن عروس هلندی

هم اکنون که اصول مراقبت­های اولیه عروس هلندی را یاد گرفتید، زمان آن رسیده که از داشتن چنین پرنده زیبایی لذت ببرید. به یاد داشته باشید عروس هلندی، شما و خانواده شما را به عنوان همدم و شریک و یا بهتر بگویم خانواده خود حساب می کند. برای گذراندن وقت با حیوان خانگی و لذت بردن از آن باید دستورات ساده­ ای را به آن آموزش دهید. بهترین زمان آموزش هنگامی است که مشغول صحبت کردن با تلفن و یا مشغول تماشای تلویزیون هستید، می باشد. اما همیشه به یاد داشته باشید زمانی که عروس هلندی شما از قفس بیرون می باشد او را زیر نظر داشته باشید. در ادامه راهنمای دست آموز شدن عروس هلندی را به طور کامل بیان می کنیم.

دست آموز شدن عروس هلندی

هنگامی که در رابطه با پرندگان صحبت می شود یکی از محبوب ترین موضوعاتی که مورد توجه قرار می گیرد بحث رام کردن و دست آموز شدن عروس هلندی یا  طوطی ها می باشد. یکی از دلایل اینکه دارندگان حیوانات خانگی تمایل دارند طوطی رام داشته باشند، زیبایی ذاتی و هوش آنها نسبت به پرندگان دیگر می باشد. عروس هلندی هم باهوش و هم زیبا می باشد و در صورتی که رام باشند نگهداری از آن لذت بخش تر می شود.

در اینترنت، کتاب­ها، مجلات و یا فروشندگان پرندگان زینتی در رابطه با رام کردن عروس هلندی حتماً مطالبی شنیده و یا خوانده اید. به طور کلی جهت رام کردن پرندگان خانگی بهترین سن برای رام شدن جوجگی و یا زمانی که شما می توانید با سرنگ به آن غذا بدهید می باشد. در زیر چند روش را توضیح می دهم که تجربه شخصی بنده در رام کردن پرنده می باشد.

  • – اولین قدم زمانی که عروس هلندی را را وارد منزل می نمائید پرنده درون قفس را به حال خود رها نمائید و سعی نکنید دزدکی آنرا نگاه کنید و یا به سمت آن بروید. در اولین برخورد شما با پرنده نباید وحشت و استرس را به آن القا نمائید.
  • – هر زمانی که وارد اتاق خواستید بشوید، نامی را که برای آن انتخاب نموده اید صدا بزنید.
  • – سعی کنید آرام و آهسته رفتار نمائید تا بتوانید اطمینان آنرا جلب نمائید.
  • – قدم بعدی اینست که پرنده شما از دستان غذا را بگیرد. برای اینکار در طول هفته های اول شما باید توجه کنید که چه چیزی را به عنوان غذا بیشتر می پسندد.به طور مثال زمانی که سیب و یا بادام و یا سبزیجات را درون قفس قرار می دهید کدامیک را با اشتیاق می خورد. زمانی که این موضوع را متوجه شدید، می توانید روزهای اول از بین میله های قفس آن میوه یا هر چیز دیگر را به درون قفس برده تا عروس هلندی شما سمت آن بیاید و از آن بخورد.
  • – هیچ موقع به سمت آن به اجبار چیزی را نبرید که باعث ترس آن شود.
  • هنگامی کوکاتیل شما پذیرش این مسئله را داشت شما می توانید از درون قفس اقدام به دادن غذا نماید چند روز متوالی این کارها را ادامه دهید تا از این نظر هم به شما اطمینان نماید.
  • – مرحله بعدی اینست که بتوانید عروس هلندی را بروی دستتان بنشانید. اول باید از قیچی شدن بال­ها اطمینان حاصل نمائید سپس چند روز اول دست (انگشت اشاره) خود را به عنوان نشیمنگاه قرار داده تا بروی آن بیاید و بنشیند. باز هم توجه کنید هیچ موقع اقدام به گرفتن آن به اجبار ننمائید.

دست آموز شدن عروس هلندی

زمانی که ترس از حضور انگشت شما در قفس دیگر وجود نداشت شروع کنید تا انگشت خود را به زیر پاهای او ببرید و از انجام این کار نترسید و دست خود را نکشید.

  • – با چند هفته تکرار می توانید موفق به انجام این کار شوید.
  • – زمانی که پرنده بروی انگشت شما نشست به آرامی سعی نمائید آنرا بیرون بیاورید در این لحظه شما باید به عنوان پاداش همان غذایی را که دوست دارد نگه دارید تا بخورد.
  • اگر چند هفته این علمیات را انجام دادید و موفق نشدید و عروس هلندی شما پذیرش این موضوع را نداشت از روش دیگری استفاده نمائید.
  • بدین صورت که عروس هلندی و قفس را به درون اتاق کوچکی ببرید مثل حمام (چک نمائید همه سوراخ ها و پنجره و درب حمام بسته باشد. همه پاک کننده های شیمیایی در دسترس آن نباشند). قفس را با پرنده بروی زمین نهاده و شما هم بروی زمین بنشینید شروع کنید با او بازی کنید احتمالاً پرنده شما تلاش به پرواز و فرار می نماید از قیچی شدن بالها اطمینان حاصل نمائید سعی کنید به آرامی و با لحن محبت آمیز با آن صحبت نمائید. به تجربه ثابت شده اگر بالهای پرنده خیس شده باشد توانایی آن برای مقاومت در مقابل شما و فرار کمتر می شود و راحتر بروی دستان شما می آید. سعی کنید سر و یا اطراف گوشهایش را با انگشت بخارانید.
  • – عجله نکنید به دلیل اینکه امکان دارد نتیجه معکوس دهد و عروس هلندی تان دیگر به شما اطمینان نکند چندین بار این مراحل را تکرار نمائید تا موفق شوید.
  • بعضی از افراد در مراحل رام کردن و بروی دست آوردن طوطی، بدلیل اینکه مورد نوک گرفتن قرار نگیرند از دستکش استفاده می کنند. بنده با این نظر کاملاً مخالفم بدلیل اینکه این پرنده باهوش جسم خارجی را حس می­نماید و شما موجب ترس و مضاعف می شوید.
  • روش دیگر بروی دست آوردن عروس هلندی شبیه به مراحل بالا می باشد.
  • – شما اول باید به یک اتاق کوچک بروید سپس با استفاده از یک چوب و یا نی و هر نشیمنگاهی که پرنده شما درون قفس بر روی آن می نشیند را جدا نموده و به بیرون قفس بیاورید. سعی کنید پرنده را بروی آن بنشانید.
  • – دقت کنید که عروس هلندی از آن چوب یا نی که در دستان شما می باشد نترسد.
  • – زمانی که بروی آن نشیمنگاه چوبی نشست، مثل مراحل بالا سعی نمائید انگشت خود را جایگزین آن نمائید تا پرنده بروی انگشت اشاره شما بنشیند.
  • – باز هم در این هنگام به پرنده جایزه بدهید.

کلیه مراحل رام کردن باید باحوصله ظرف چندین هفته بصورت بگیرد تا به نتیجه مثبت برسید. با توجه به ذهن خوب و حافظه عروس هلندی سعی کنید مراقب باشید که اطمینان بدست آمده را از دست ندهید.

توجه نمایید مراحل رام کردن و بروی دست نشاندن عروس هلندی که در بالا ذکر شد، جهت پرنده های بالغی که رام نبودند می باشد. ولی اگر شما جوجه عروس هلندی را بتوانید تهیه نمایید از انجام کلیه این اقدامات معذورید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 3.5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج