0

راهنمای کنترل مرغ کرچ در مزرعه

در کنترل مرغ کرچ در مزرعه انکوباتوری کافی است، برگرداندن تخم ها در هر نیم ساعت یکبار و نگهداری آنها به طور گرم به وسیله گرمای شعاعی به خصوص از ناحیه سینه مرغ صورت می گیرد. مشکل این است که یک مرغ کرچ ممکن است وقتی تخمها در انتظار انکوباسیون هستند وجود نداشته باشد. در این مورد داشتن یک انکوباتور بایستی مدنظر قرار گیرد. غالباً ادعا می شود که نژادهای سنتی احتمال بیشتری وجود دارد که کرچ شوند و با مقایسه با هیبریدها کرچی بیشتری دارند. چون گرایش به کرچی در آنها زیادتر است. درادامه راهنمای کنترل مرغ کرچ در مزرعه رابه طور کامل بررسی میگردد.

مرغ کرچ در مزرعه

بعضی از نژادهای کوچک به نظر می رسد که از بسیاری از نژادهای بزرگ برای کرچ شدن مستعد هستند و فقط نیاز به یک جفت دارند تا کرچی خود را آشکار نمایند اما کوچکی آنها باعث می شود که تعداد تخم های کمتری برای پوشش دادن زیر آنها بگذارند. یک مرغ کرچ عموماً محل مورد نیاز خود را برای ساختن لانه پیدا خواهد کرد. اما برای حفاظت از آن بهتر این است که محلی برای آنها در نظر گرفته شود.

غذا و آب کافی برای مرغ کوچک بایستی فراهم شود و هرگاه در محل محدودی قرار نگیرد برای دفع مدفوع مسافت زیادی را ممکن است طی نماید و این مسئله به برگرداندن مرغ کرچ به وضع وحشی مساعد می سازد. وقتی مرغ کرچ در محل محدودی در هوای گرم نگهداشته می شود مثل سالن با دستگاه مادر مستعد حمله شپش­ها و مایتها می شود. بنابراین این مسئله اهمیت پیدا می کند که از پودر درمانی برای این منظور استفاده شود و با انگل های خارجی مبارزه اساسی صورت گیرد.

به منظور وارد کردن تخم های بارور به محل نگهداری مرغ کرچ بایستی با دقت یک تخم را برداشته و تخم باروری را به جای آن گذاشت تا در زیر بدن مرغ کرچ هچ شود. بگذارید یک تخم را در ابتدا قبول کند بعد تخم بعدی را زیر مرغ کرچ قرار دهید. بایستی به خاطر آورید که تخم های بارور را بایستی علامتگذاری نمائید زیرا در غیر اینصورت با تخم های غیربارور اشتباه خواهد شد.

برای وارد کردن جوجه های به تازگی هچ شده از یک انکوباتور بایستی این حقه را به کار برد که مرغ کرچ تصور کند که هفته ها روی آن نشسته است خودش آنها را هچ کرده است. در ابتدا یکی را در زیر بدنش قرار دهید ترجیحاً این کار را از یک طرف انجام دهید و یا از پشت این عمل را انجام دهید و ببینید که آیا روی آن نشسته است یا خیر و بعد از اینکه مطمئن شدید که آنها را قبول کرده است جوجه های بیشتری را در زیرش قرار دهید و تخم های بیشتری را که غیر بارور هستند برداشته و به جای آن جوجه هائی که به تازگی هچ شده اند قرار دهید با دقت مرغ را زیر نظر بگیرید تا اطمینان حاصل نمائید که جوجه­ ها را قبول کرده است. هرگاه آنها را قبول کند همه را زیر بدنش قرار داده و آنها را بدین ترتیب بزرگ خواهد کرد.

کنترل مرغ کرچ در مزرعه


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج