1

شکار در گربه و رفتار شناسی آن

شکار گربه

اصولاً گربه ­های اهلی طبیعتاً درنده ­خود هستند ولی این بدان معنا نیست که علاقه به شکار در تمام آن­ها نهفته باشد، در گربه­ها انجام عمل شکار به صورت غریزی نیست، بلکه این انگیزه بیشتر در گربه ­ها، جنبه رقابتی و چشم و هم چشمی دارد و آن را به تدریج و در اثر ممارست و تمرین به وسیله مشاهده شکار، توسط سایر حیوانات و با کسب رنج فراوان به دست می­ آورند. در پست قبلی نکات مهم در تغذیه گربه بررسی شد در ادامه شکار گربه و رفتار شناسی آن ها را تحلیل می کنیم.

شکار در گربه

گربه­ ها به طور ذاتی در شکار پرندگان مهارت کافی ندارند، اما به وسیله تمرین در این کار مهارت می­یابند. بچه گربه­ هایی که از مادران غیر شکارچی متولد می­شوند، نمی­توانند به خوبی شکار نمایند، شاید فلسفه نهایی شکار کردن گربه­ های وحشی گرسنگی باشد، ولی برای گربه­ های اهلی، گرسنگی در زندگی امروزی معنایی ندارد.

بنابراین گربه ­ها بیشتر از نظر تفریح، رقابت بین یکدیگر، مبادرت به شکار پرندگان می­پردازند و بعضی مواقع حتی از گوشت آن­­ها یا استفاده نکرده و یا به صورت جزئی مورد مصرف قرار می­دهند.

شکار گربه

نکات مورد توجه در شکار کردن گربه:

  1. اگر گربه موش مرده­ای را به دهان گرفته و به خانه آورد، با چهره ­ای گشاده با او روبرو شوید و از او استقبال کنید و سعی کنید حیوان صید شده را از دهان او بگیرید. چون اولاً موش منبع آلودگی به انواع عفونت­های میکروبی بوده و دارای انگل­های متعدد است در ضمن موش منشأ و مخزن گسترش طاعون در انسان بوده و گربه در این میان می­تواند نقش میزبان را داشته باشد.
  2. عمل شکار پرندگان و حیوانات در بعضی از نژادهای گربه بیشتر از سایر نژادها دیده می­شود، امروزه به خصوص گربه­ هایی که در آن­ها اصلاح نژاد انجام گرفته، کمتر علاقه به شکار در آن­ها دیده می­شود.
  3. امروزه به علت نگهداری گربه ­ها در منزل و آپارتمان و دسترسی کافی به غذای آماده و مناسب و یا اهلی شدن آن­ها باعث شده نیاز و عادت به شکار در آن­ها کم کم از بین برود.
  4. با محبوس کردن گربه و زندانی کردن گربه نمی­توان حس و عادت شکار را در گربه ­ها خاموش و یا از بین برد.
  5. شاید با استفاده از زنگوله و بستن آن به دور گردن گربه­ ها بتوان در هنگام شکار به نحوی این عادت و غریزه را در گربه ­ها مهار کرد. چون باعث دور شدن شکار می­شود.
  6. یکی از روش­های جلوگیری از شکار پرندگان توسط گربه قرار دادن غذای پرندگان در روی شاخه­ های درختان بوده تا از گزند گربه ­ها در امان باشند.
  7. نریختن غذا، نان و پس­مانده غذا در روی چمن ­ها و مناطق سرسبز باعث می­شود تا پرندگان از گزند گربه­ ها در امان باشند.
  8. بچه گربه­ هایی که تجربه کافی در شکار زنبورها ندارند، گاهی سبب نیش زدن­های متعدد در ناحیه دهان و زبان در گربه­ شده، صید مگس و خوردن آن در گربه­ها باعث می­شود مریض شوند، چون دارای آلودگی­های انگلی متعدد بوده، احتمال دارد گربه را به بیماری­های میکروبی مبتلا و او را ضعیف و لاغر کند، مگس­ها در انتقال تخم کرم­ها از یک گربه به گربۀ دیگر صاحب نقش هستند. گاهی هم خوردن وزغ در گربه­ ها سبب مسمومیت در آن شده، نیش زدن توسط مار نیز در گربه دیده شده است.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی گفت:

    سلام
    چطوری میتونم گربه م رو برای شکار کردن تربیت کنم؟
    دوس دارم وقتی میبرمش تو طبیعت شکار کنه واسه خودش

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج