0

لانه و مواد لانه سازی در پرورش قناری

لانه و مواد لانه سازی در پرورش قناری

پرورش دهندگان انواع مختلف تشت های لانه را بکار می برند. تشت­های پلاستیکی سطح بسیار صافی دارند که تمیز کردن و جابجایی آن را آسان و امکان پذیر می سازد. به منظور بستن و بند کردن لانه با سیم، اغلب اوقات سوراخ­هایی در کف لانه ایجاد می شود. می توان تشت های سنگی لانه را با یک حشره کش محلول در آب به خوبی آغشته کرد. گاهی اوقات تشت های دست ساز چوبی یا بامبو بکار می روند که دشواری تمیز کردن و مشکل ضدعفونی از معایب آنها است و باید پس از هر دور جوجه کشی تعویض گردند.دراین پست لانه و مواد لانه سازی در پرورش قناری بررسی میگردد.

لانه و مواد لانه سازی در پرورش قناری

چند نوع ماده مختلف برای لانه سازی وجود دارد. «شارپی» که از فیبرهای کوچک کتان تشکیل گردیده ابتدا شسته شده و به صورت قطعات کوچک به اندازه تقریبی cm4 – 3 بریده می­شود. این ماده لانه سازی توسط قناری ها به خوبی پذیرفته می شود و پرورش دهندگان بلژیکی اغلب از این ماده بهره می برند فیبر سينرال از گیاه Agaverigidus بدست می آید که یک ماده بسیار نرم ارگانیک برای لانه سازی است.

شایان ذکر است به دلیل گرفتار شدن انگشت در فیبرهای نرم به بافت آن فشار وارد می شود که اگر به موقع درمان نشود به نکروز (بافت مردگی) رگ و از بین رفتن انگشت منجر می شود. به دلیل غير قابل ضد عفونی بودن؛ خزه و موی اسب دیگر استفاده نمی شوند.

لانه و مواد لانه سازی در پرورش قناری1

دما و رطوبت

در ابتدای فصل تولید مثل دمای اتاق جوجه کشی حفظ می شود در دمای بالاتر ماده ها قبل از جفتگیری شروع به تخم گذاری می کنند. دما با وسایل گرم کننده مختلف (برقی، گرمایش مرکزی، گاز و مازوت) تنظیم می شود. ممکن است در طول فصل تابستان و فصل تولید مثل، دما در نوسان داشته باشد؛ بنابراین برای بیرون کردن گازهای نامطبوع و گرمای اضافی یک سیستم تهویه خوب باید فراهم شود تا دما باید تنظیم گردد. بنا به تجربه نویسنده دما نباید از حدی بالاتر برود.

رطوبت در اتاق جوجه کشی باید بین 60 – 80% حفظ شود. نگه داشتن رطوبت در حد پایینی این دامنه, میزان گسترش عوامل بیماریزا را به حداقل ممکن کاهش می دهد. وجود رطوبت مناسب در زمان جوجه­درآوری (بیرون آمدن از تخم) بسیار مهم است. بنابراین اکثر پرورش دهندگان اندکی قبل از بیرون آمدن جوجه از تخم، محیط را با اسپری آب گرم در لانه یا با غوطه ور کردن تخم ها به مدت یک ثانیه در فنجان آب گرم  مرطوب می کنند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 5 امتیاز از مجموع: 4]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج