0

معرفی داروی آمپرولیوم و آمیکاسین در طیور

آمپر ولیوم، از داروهای ضدتک یاخته ای و کوکسیدیواستات می باشد.ما در اینجا به توضیحاتی در رابطه با داروی آمپرولیوم در طیور(موارد مصرف ، تداخل های دارویی)  اشاره کرده ایم.

آمپرولیوم    AMPROLIUM

نام تجاری

آمپرول و کورید

گروه دارویی

داروی ضد انگلی (ضد پروتوزوئر و کوکسیداستات)

موارد مصرف

داروی آمپرولیوم در طیور ، از داروهای ضدتک یاخته ای و کوکسیدیواستات می باشد. در پرندگان، از آمپرولیوم برای درمان کوکسیدیوز روده ای در انواعی از گونه های پرندگان استفاده می شود مقاومت در چندین گروه از پرندگان به دنبال تجویز مکرر گزارش شده است. برخی کوکسیدیاهای یافت شده در مرغ مینا و توکان نسبت به این دارو مقاوم هستند.

داروی آمپرولیوم در طیور(موارد مصرف ، تداخل های دارویی)

تداخل های دارویی

تداخل دارویی گزارش نشده است، ليکن تجویز مقادیر زیاد تیامین ممکن است قدرت اثر آمپرولیوم را کاهش یا معکوس نماید.

آمیکاسین     AMIKACIN

نام تجاری

آمیگلاید- V، آمیکین و آمیجکت D

گروه دارویی

آنتی بیوتیک (آمینوگلیکوزیدی)

موارد مصرف

آمیکاسین، از آنتی بیوتیک های آمینوگلیکوزیدی است که برای درمان عفونت های ناشی از بسیاری از باکتری­های گرم منفی از جمله سویه های حساس E . coli، گونه های کلبسیّلا، گونه های پروتئوس و گونه های سودوموناس توصیه می شود. آمیکاسین، آمینوگلیکوزید انتخابی در طب پرندگان است و اغلب به عنوان درمان اولیه در هنگام لزوم انجام درمان­های ضروری با آنتی بیوتیک توصیه می شود. آمیکاسین معمولاً در درمان جوجه پرنده ها مصرف می شود که می توان آن را به صورت زیر جلدی تجویز نمود. پس از ۸ ساعت از تزریق، تقریباً تمام آمیکاسین سرمی دفع شد. در شترمرغ ها با تزریق زیرجلدی دارو، غلظت خونی کمتری نسبت به تزریق در عضلات گردن یا ران بدست آمد.

تداخل های دارویی

آمیکاسین در ترکیب داروهای پنی سیلینی (مانند کربن سیلین، پی پراسیلین و تیکارسیلین و سفالوسپورینی مانند سفتازیدیم و سفرتاکسیم) مصرف شده است. از آمیکاسین همراه با انروفلوگزاسین برای درمان مایکوباکتریوزیس پرندگان استفاده شده است، هر چند برای درمان های طولانی مدت، درمان­های پیچیده تر دارویی توصیه شده است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 3]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج