0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد کرن تریر

در مقالات قبل با انواعی از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد کرن تریر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

کرن تریر

Cairn Terrier

اصلیت این سگ به قرون وسطی و جزیره اسکای بر می گردد و از آن، جهت کنترل جمعیت حیوانات موذی استفاده می شده است. این نژاد در واقع از آمیزش اجداد اولیه نژاد اسکاتلندی و هایلند غربی ایجاد شده و با داستان نابغه استرالیا و توتو سگ دوروثی، جاودانه شد. با اینکه سگی کوچک جثه است، در عین حال قلب بزرگی دارد و یکی از جذاب ترین سگ­های تریر محسوب می شود. امروزه اغلب به عنوان سگ نگهبان در منازل نگهداری می شود.

مشخصات ظاهری: حیوانی کوچک جثه با شخصیتی شکاری است. پوزه کوچک و قوی داشته، بینی سیاه رنگ، گوش ها راست، پهن و افراشته می باشد. پنجه های جلویی اغلب بزرگتر از پنجه های عقبی هستند. متوسط قد حیوان ۲۸ تا ۳۱ سانتی متر بوده و وزنی معادل 6 تا ۸ کیلوگرم دارد. بدن پوشیده از موهایی کوتاه و ضخیم است که خاصیت ضد آب دارد. رنگ پوشش بدن بین قرمز تا خاکستری متغیر است و در کل به جز سفيد، به هر رنگی ممکن است دیده شوند.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی با محبت، مهربان، فعال و بازیگوش است. همچون سایر تریرها به کندن زمین علاقمند بوده، البته گاز زدن اشیاء و بالا رفتن از هر چیز را نیز باید به آن اضافه کرد. علاقه زیادی به کودکان دارد و به خوبی تربیت می شود.

در ضمن حیوانی پر سر و صداست و به قلمرو خود شدیدا دل می بندد، به همین علت می تواند به عنوان یک سگ نگهبان خوب مورد استفاده قرار بگیرد. ورزش و فعالیت بدنی موجب شادابی او می شود و برای حفظ ظاهر زیبایش نیاز به تیمار روزانه دارد. متوسط طول عمر حیوان 14 سال می باشد.

سگ نژاد کرن تریر


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج