0

تاریخچه پرورش طوطی برزیلی به عنوان حیوان خانگی

تاریخچه پرورش طوطی برزیلی به عنوان حیوان خانگی

جانورشناسان معتقدند که زیست گاه اولیه طوطی برزیلی قاره آفریقا می­باشد و از نه گونه شناخته شده این پرنده، هشت گونه آن متعلق به قاره آفریقا و یک گونه آن که «طوطی برزیلی سرخاکستری» است متعلق به جزیره ماداگاسکار است که یکی از جزایر افريقا به شمار می رود تاریخچه اهلی شدن این پرنده مشخص نیست و به نظر می رسد که برای اولین بار توسط بومیان افريقا اهلی شده باشد «طوطی برزیلی صورت قرمز» اولین گونه طوطی برزیلی بود که به اروپا وارد شد و در نقاشی های سده ۱۶ میلادی این پرنده دیده می شود. در ادامه به معرفی تاریخچه پرورش طوطی برزیلی به عنوان حیوان خانگی به طور کامل می پردازیم.

تاریخچه پرورش طوطی برزیلی

جانورشناسان معتقدند که زیست گاه اولیه طوطی برزیلی قاره آفریقا می­باشد و از نه گونه شناخته شده این پرنده، هشت گونه آن متعلق به قاره آفریقا و یک گونه آن که «طوطی برزیلی سرخاکستری» است متعلق به جزیره ماداگاسکار است که یکی از جزایر افريقا به شمار می رود تاریخچه اهلی شدن این پرنده مشخص نیست و به نظر می رسد که برای اولین بار توسط بومیان افريقا اهلی شده باشد «طوطی برزیلی صورت قرمز» اولین گونه طوطی برزیلی بود که به اروپا وارد شد و در نقاشی های سده ۱۶ میلادی این پرنده دیده می شود. البته قابل ذکر است که تعدادی از سایر گونه های این پرنده بعد از سال ۱۸۰۰ میلادی شناسایی گردید و به نظر می رسد که ناوگان های نظامی کشورهای استعماری که برای تهیه برده عازم آفریقا می­شدند، در بازگشت سعی می کردند که علاوه بر بردگان، پرندگان و حیوانات شگفت انگیز افریقایی را به اروپا منتقل نمایند و به نظر می رسد که طوطی برزیلی نیز در این دوره وارد اروپا گردید و چندی نگذشت که به علت زاد و ولد آسان، تعداد آن در اروپا فزونی گرفت. برخی از گونه های این پرنده نظیر: «طوطی برزیلی سیاه گونه» در سال ۱۹۰۸م و گونه «طوطی برزیلی لیلیان» در سال ۱۹۲۶م برای اولین بار به قاره اروپا وارد شدند. از تاریخ ورود این پرنده به ایران اطلاع دقیقی در دست نیست و به نظر می رسد که بیش از چند دهه از ورود آن به ایران نمی گذرد، این پرنده در حال حاضر پرورش دهندگان زیادی در ایران دارد که اقدام به تکثیر آن کرده و از آن جوجه گرفته و جوجه را به بازار فروش عرضه می نمایند.

تاریخچه پرورش طوطی برزیلی به عنوان حیوان خانگی

 

مناسب بودن بعنوان پرنده خانگی

در بازار انواع وحشی شکار شده و یا تکثیر یافته عرضه می شوند. جانور کوچک وحشی بخاطر تغییرات محیط آب و هوا نسبت به سرماخوردگی بسیار حساس بوده و به آسانی انواع تکثیر یافته، به آدمی خو نمی گیرد. انواع شکار شده وارداتی بایستی لااقل یکسال در دمای منزل یعنی ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد نگهداری و مراقبت شوند. در صورتیکه می توان پرنده را انفرادی نگهداری کرد که روزانه چند ساعتی را همدم او بوده و او را بقدر کافی مشغول نمایید. طوطی گنجشکی نیز به پرنده اهلی و دستی بدل خواهد شد جوجه کشی مصنوعی مرغ عشق و عروس هلندی از تخم نطفه دار در فصل بهار انجام می گیرد.

استعداد حرف زدن

پرنده اهلی که بطور انفرادی نگهداری شود، در اثر معاشرت کافی با انسان قادر به فهم برخی کلمات خواهد بود. صداهای آشنا را تشخیص داده و صدای طبیعی آن نیز گوش خراش نمی باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج