0

پرکنی کاسکو به علت گرفتن با مهار کردن غلط

پرکنی کاسکو به علت گرفتن با مهار کردن غلط

دراین پست به یکی از خطرات در مورد نگهداری کاسکو می پردازم که باعث پرکنی کاسکو به علت گرفتن با مهار کردن غلط برای بعضی کاسکوها ممکن است پیش آید.

پرکنی کاسکو به علت گرفتن با مهار کردن غلط

روزی دو فرد بسیار مجرب در زمینه کاسکو را به خانه ام دعوت کردم تا در مورد مسائل کاسکو با آنها مذاکره کنم – در پایان مذاکرات، لازم شد که دو کاسکو از قفس دسته جمعی کاسکوهای تحقیقاتی من گرفته شود و داخل قفس انفرادی انداخته شوند. من گفتم: اگر الان بخواهم آن دو کاسکو را بگیرم، هم آنها و هم دیگر کاسکوهای موجود در قفس دسته جمعی می ترسند! من این کار را باید سر فرصت انجام دهم. یکی از آن دو، گفت: دکترجان، تو علم کاسکو را میدانی و ما عمل کاسکو را. من ظرف چند ثانیه این دو کاسکو را می گیرم! تو فقط نظاره گن و ببین که فرق علم و عمل چیست؟ راستش من ابتدا خیال کردم که او به دلیل تجاربی که دارد، لابد روشی را می داند که من نمیدانم و لذا چیزی نگفتم و منتظر شیوه عمل او شدم تا ببینم چگونه از بین ۱۰ کاسکو در یک قفس دسته جمعی، آن دو کاسکوی موردنظر را با دست می گیرد؟

او سریعاً وارد عمل شد و درب قفس بزرگ را باز کرد و دیدم که همان فرد مجرب، دستش را به طرف یکی از کاسکوها برد و به سرعت با پشت دستش ضربه ای شبیه یک سیلی به سر کاسکوی اولی زد و پس از گیج شدن و افتادن آن روی کف قفس، با دستش پشت گردن آن را گرفت و در قفس انفرادی انداخت و تا من رفتم جلوی او را بگیرم، کاسکوی موردنظر دوم را هم به همان روش زد و گیج کرد و انداخت و گرفت و وارد قفس دیگر کرد. من با دیدن این صحنه، از این جهت حیران شدم که آن فرد، على رغم پنداشتن خودش به عنوان یکی از باتجربه ترین افراد در زمینه کاسکو گرفتن کاسکو به آن روش هولناک را یک روش عملی و مجربانه توصیف کرد.

در حالی که این گونه روش های خشن، حتی اگر برای مهار کردن دیگر حیوانات جایز باشد، برای یک پرنده فوق حساسی چون کاسکو که با این عمل هزارویک بلای روانی ممکن است سرش بیاید، ابداً جایز نیست. در واقع، اگرچه من چنان روش گرفتن کاسکو را تا آن لحظه ندیده بودم، ولی برای من واضح شد که حتی یک فرد مبتدی هم می تواند به سادگی و سریع کاسکو را با چنان روش بگیرد و جابه جا کند. بنابراین، اگرچه او انتظار داشت که مهارتش را من تحسین کنم، ولی به او گفتم که این کار شما تحت هیچ شرایط در مورد کاسکو صحیح نیست، مگر آن که شما هیچ اهمیتی به آینده کاسکو نزد دیگران ندهيد – البته متأسفانه معمولاً چنین است، چرا که آنها فقط به فروش کاسکو و گرفتن پولش فکر می­کنند و اهمیتی نمی­دهند که هر یک از کاسکوهایی که حتی یک بار با آنها چنین برخوردی شود، ممکن است به بیماری ترس دچار شوند، ممکن است درجا سکته کنند و بمیرند یا سکته کنند و مرکز اشتهای آنها از کار بیفتد و ظرف چند روز از غذانخوردن بمیرند یا اگر سخنگو باشند، ممکن است از سخن گویی بیفتند!

پرکنی کاسکو به علت گرفتن با مهار کردن غلط1


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج