0

آشنایی با روشهای تأمین آب برای زنبور

تأمین آب برای زنبور

با توجه به مطالبی که در پست قبلی در مورد نیاز زنبور عسل به آب و رفتارهای مربوطه گفته شد در اینجا فقط به راه­های تأمین آب برای زنبور  آن اکتفا می­شود. بهترین روش تأمین آب مستقر کردن کندوها در فاصله نزدیک به آب­های جاری تمیز مثل رودخانه، دریاچه، نحر، جوی، چشمه و غیره می­باشد.

تأمین آب برای زنبور

در صورتی که این گونه منابع در دسترس نباشد می­توان از یک تانک آب بدین ترتیب استفاده نمود که در زیر شیر خروجی آن تخته­ای را به طور مورب قرار داده و در پائین آن تشتکی را مستقر نمود که آب در آن جمع شده و سرریز نماید. ضمناً بهتر است روی تخته را با گونی پوشانید و در داخل تشتک نیز قطعات چوب یا شانه درخت را قرار داد تا زنبورها بتوانند روی آن­ها نشسته و آب بنوشند.

لازم به تذکر است که اغلب زنبورداران ایران در مناطق کوچک که زنبورها به منابع آب جاری دسترسی ندارند در نزدیکی کندوها و در روی زمین آبگیر کوچکی به وسعت چند مترمربع ایجاد می­کنند و گه­گاه در آن آب می­ریزند. با توجه به این که در این گونه آبگیر، آب جریان ندارد معمولاً آب به انواع میکروب­ها خصوصاً عامل بیماری­ نوزما آلوده شده و موجب بروز بیماری­های مختلف در زنبور می­گردد.

راه دیگر تأمین آب کلنی­ ها استفاده از انواع شربت­ خوری­ ها است که در آن­ها آب ریخته و در اختیار زنبورها قرار داده می­شود. گرچه این کار وقت­ گیر و پرهزینه است ولی برای مواقع بحرانی بسیار مفید واقع می­گردد.

تأمین آب برای زنبور


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج